طرز تهیه دونات مرغ خوشمزه و مخصوص یک پیش غذای لاکچری

طرز تهیه دونات مرغ

طرز تهیه دونات مرغ خانگی در فر خوشمزه و مخصوص پیش غذا با مرغ xvc jidi n khj lvy

دونات مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که در کشورهای مختلف با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه را می توانیم با مواد متنوعی درست کنیم، در این دستور از مواد غذایی مثل فلفل دلمه ای در کنار مرغ استفاده می کنیم که به سلیقه خود می توانیم مواد دیگری مانند قارچ، گوجه فرنگی و … نیز اضافه کنیم. این غذای خوشمزه طعم بسیار خوبی دارد و می توانیم علاوه بر اینکه آنرا به عنوان یک وعده ساده برای شام یا ناهار استفاده کنیم، می توانیم از آن به عنوان یک پیش غذای مجلسی و شیک نیز برای مجالس و مهمانی های خود استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
سینه و ران مرغ300 گرم
فلفل دلمه ای1 عدد
آرد سفید2 لیوان
روغن مایع¼ لیوان
شکر1 قاشق مرباخوری
نمک2 قاشق چایخوری
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
آب ولرم½ لیوان
تخم مرغ1 عدد
آویشن1 قاشق چایخوری
پودر سیر2 قاشق چایخوری
فلفل سیاه1 قاشق چایخوری

دستور پخت دونات مرغ

مرحله اول

برای تهیه دونات مرغ مجلسی ابتدا قابلمه ای کوچک را تا نیمه آب می کنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا به جوش بیاید. در ادامه یک عدد پیاز کوچک را پوست می گیریم و به چهار قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله دوم

زمانیکه آب در حال جوشیدن بود همراه با مرغ به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا به مدت 40 دقیقه مرغ خوب آبپز شود.آب ولرم( رو به گرم که اگر دستمان را در آب کنیم گرم می شود) را داخل لیوان می ریزیم.

مرحله سوم

سپس خمیر مایه را همراه با شکر به آن اضافه می کنیم و با قاشق یک هم میزنیم و درپوشی را روی لیوان قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا به مدت 10 الی 15 دقیقه روی خمیر مایه پفکی شود.تخم مرغ را داخل کاسه ای می شکنیم.

مرحله چهارم

در صورت سالم بودن تخم مرغ، روغ راب ه همراه بیکینگ پودر و نمک به آن اضافه می کنیم و با قاشق مواد را مخلوط می کنیم و خمیر مایه عمل آمده را نیز اضافه می کنیم و مجددا مواد را هم می زنیم و آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله با قاشق مواد را مخلوط می کنیم تا اینکه دیگر خمیر را نمی شود با قاشق مخلوط کرد دستمان را چرب می کنیم و در ادامه آرد را کم کم می افزاییم و ورز می دهیم تا زمانی آرد اضافه می کنیم که آرد دیگر به دستمان نچسبد و لطیف و نرم شده است.

مرحله ششم

در ادامه کاسه را چرب می کنیم و خمیر را در وسط آن قرار می دهیم و روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و یک پارچه نیز روی آن قرار می دهیم و در جای گرم می گذاریم تا به مدت 1 ساعت استراحت کند و حجم آن دوبرابر شود.

مرحله هفتم

سپس مواد دیگر را آماده می کنیم. فلفل دلمه ای را می شوییم و کلاهک و هسته های آن را خارج می کنیم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و روی دستمال آشپزخانه آن ها را می چینیم تا خشک شوند و کنار می گذاریم.

مرحله هشتم

بعد مرغ پخته شده را داخل صافی قرار می دهیم تا آب اضافه ان خارج شود و بعد روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با چاقو به صورت مکعبی خرد می کنیم و در نهایت مرغ های مکعبی شده را روی دستمال آشپزخانه تمیز قرار می دهیم

مرحله نهم

تا رطوبت آنها تا حد امکان گرفته شود و با دست آن ها را ریش ریش می کنیم.خمیر را پس از گذشت زمان اشاره شده در پاراگراف بالا،بررسی می کنیم حجم آن دوبرابر شده است،با دست کمی ورز می دهیم

مرحله دهم

سپس فلفل دلمه ای های خرد شده را همراه با مرغ به آن می افزاییم و آویشن، فلفل سیاه و پودر سیر روی مواد به صورت پخش می پاشیم و خمیر را با مواد خشک شده ( مرغ و فلفل دلمه ای ها ) ورز می دهیم امکان دارد مایه خمیر کمی به دست بچسبد

مرحله یازدهم

نگران نباشید کمی آرد روی صفحه کار می پاشیم و خمیر را روی آن ورز می دهیم و به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و با دست خوب آن را گرد می کنیم و روی صفحه کار می گذاریم و با هر وسیله ای وسط دایره را خالی می کنیم.

مرحله دوازدهم

همه خمیر را به همین صورت درست می کنیم.تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن شناور داخل آن می ریزیم و صبر می کنیم تا کاملا داغ شود. پس از  داغ شدن کامل روغن دونات ها را داخل تابه قرار می دهیم

مرحله سیزدهم

حالا حرارت را فقط کمی بیشتر می کنیم و صبر می کنیم تا سرخ شود و بعد آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگرش نیز سرخ شود.زمانیکه دونات ها سرخ شدند در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود و با سس مورد نظرتان نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 9 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.