طرز تهیه هویج پلو با مرغ تکه ای خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه هویج پلو با مرغ تکه ای

طرز تهیه هویج پلو با مرغ تکه ای با ران و سینه کامل

هویج پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. هویج پلو را می توانیم با گوشت قرمز یا گوشت مرغ درست کنیم، البته امرو.زه این غذای خوشمزه بیشتر با گوشت مرغ ریش ریش شده درست می شود. در این دستور این غذای خوشمزه را با مرغ تکه ای مانند ران یا سینه کامل به شما عزیزان آموزش می دهیم که به دلیل اینکه ظاهر شیک تری دارد، برای مجالس و مهمانی ها مناسب تر است. در کنار هویج پلوی مجلسی بهتر است از مواد غذایی مثل زرشک تفت داده شده و خلال پسته هم استفاده کنیم تا غذای مجلسی تری داشته باشیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
ران یا سینه مرغ4 تکه
پیاز1 عدد درشت
هویج4 عدد
برنج4 پیمانه
زعفران دم کرده½ فنجان
شکر2 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش1 قاشق غذاخوری
کره20 گرم
خلال پسته1 قاشق غذاخوری
زرشک2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و دارچینبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت هویج پلو با مرغ تکه ای

مرحله اول

برای تهیه هویج پلوی مجلسی با گوشت مرغ تکه ای ابتدا تکه های گوشت مرغ را می شوییم و خشک می کنیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه روی تکه های مرغ می پاشیم و آنها را 15 دقیقه کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم، در ادامه تکه های مرغ را درون روغن قرار می دهیم و به تمام جهات می چرخانیم تا تمام قسمت های گوشت مرغ به صورت یکدست سرخ شوند.

مرحله سوم

پس از اینکه مرغ ها را سرخ کردیم، انها را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل تابه تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری پودر سیر، پودر دارچین، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و در حدی تفت می دهیم که پیاز و ادویه ها با هم یکدست شوند. حالا تکه های گوشت مرغ را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله نصف زعفران دم کرده را به همراه 1 لیوان آب گرم به تابه اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا گوشت مرغ با حرارت بسیار ملایم مغز پخت شود. در ادامه هویج ها را با رنده درشت رنده می کنیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره را اضافه می کنیم، پس از اینکه کره به طور کامل ذوب شد، هویج های رنده شده را به همراه آب لیمو ترش به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله هفتم

هویج را به خوبی تفت می دهیم تا آب به طور کامل کشیده شود، سپس شکر را اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا هویج ها لطیف و حالت شیشه ای و براق شوند. در آخر زرشک را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه زرشک ها براق شدند، خلال پسته را به تابه اضافه می کنیم و آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم. در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله نهم

در این مرحله 1 قاشق چایخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری روغن به آب جوش اضافه می کنیم. در ادامه برنج را که از قبل خیسانده ایم به آب جوش اضافه می کنیم و حدود 7 تا 10 دقیقه زمان می دهیم تا برنج نیمپز شود.

مرحله دهم

در این مرحله برنج را آبکش می کنیم، سپس داخل یک قابلمه مناسب کمی روغن اضافه می کنیم و برای ته دیگ به سلیقه خود از نان لواش یا سیب زمینی ورقه ای شده استفاده می کنیم و روی ته دیگ برنج را می ریزیم.

مرحله یازدهم

در پایان مقداری روغن و زعفران دم کرده روی برنج می پاشیم و درب قابلمه را به همراه دم کنی قرار می دهیم تا برنج به مدت 45 دقیقه دم بکشد. پس از اینکه برنج به طور کامل دم کشید، انرا درون دیس می کشیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله مرغ های سرخ شده را روی برنج قرار می دهیم و باقیمانده آب مرغ را نیز می توانیم در کنار غذا سرو کنیم. در گام پایانی هم مخلوط هویج و زرشک را به صورت دلخواه روی برنج قرار می دهیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 8 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.