طرز تهیه پنیر گیاهی خوشمزه و مقوی با پروتئین گیاهی سالم

طرز تهیه پنیر گیاهی

طرز تهیه پنیر گیاهی خام خوشمزه با نخود

پنیر گیاهی یکی از انواع مواد غذایی سالم پر طرفدار در سراسر جهان است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. یکی از پنیرهای خوشمزه گیاهی که طرفداران بسیاری دارد پنیر گیاهی نخود است که می توانیم از آن مانند پنیرهای معمولی به عنوان صبحانه یا میان وعده استفاده کنیم. خیلی از افراد هستند که به لاکتوز حساسیت دارند و نمی توانند از لبنیات حیوانی استفاده کنند، این پنیر گیاهی برای این افراد بسیار مناسب است. ضمن اینکه این پنیر خوشمزه دارای پروتئین گیاهی سالم و مقوی می باشد و برای کسانی که دارای رژیم های غذایی خاص مثل گیاهخوراری هستند یک گزینه بسیار مناسب است، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پنیر گیاهی
نخود خام800 گرم
سیر3 حبه
لیمو ترش2 عدد
نمک1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه پنیر گیاهی

مرحله اول

برای تهیه پنیر گیاهی خوشمزه و مقوی با نخود ابتدا نخودها را داخل کاسه ای می ریزیم و تا سطح روی آن ها آب می ریزیم و کنار می گذاریم. نخودها باید حداقل به مدت 24 ساعت خیس بخورند تا نفخشان گرفته شود.

مرحله دوم

بهتر است برای گرفتن نفخ کامل نخودها در این 24 ساعت چندین مرتبه آب آن را تعویض کنیم. بعد نخودها را داخل آبکش می ریزیم و کنار می گذاریم تا آب اضافه آن ها خارج شود. سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله با چرخ گوشت نخودها را خوب چرخ می کنیم و مابین چرخ کردن سیرها را نیز چرخ می کنیم.مواد چرخ شده را داخل تابه ای می ریزیم و کنار می گذاریم. سپس لیمو ترش ها را می شوییم و از وسط نصف می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه داخل پیاله ای با دست آب آن ها را می گیریم و از صافی رد می کنیم و به ترکیب سیر و نخود اضافه می کنیم و تا یک بند انگشت بالاتر از سطح مواد آب روی آن ها می ریزیم و نمک را بر اساس ذائقه خودتان به هر میزان که تمایل دارید اضافه می کنید.

مرحله پنجم

حالا تابه را روی حرارت ملایم می گذاریم و درب تابه را می گذاریم تا آب آن تبخیر شود(می توانید هر نوع ادویه ای که دوست دارید به آن اضافه کنید) و زمانیکه به جوش آمد با قاشق مداوم تفت می دهیم تا ته نگیرد.

مرحله ششم

آنوقت که آب نخود کاملا تبخیر شد تابه را از روی حرارت بر می داریم و داخل هر ظرفی که مورد نظرتان است یا حتی قالب و یا مرغ خوری شیشه ای پلاستیک کف و دیواره آن قرار می دهیم و از مایه همان طور داغ داخل ظرف یا قالب می ریزیم.

مرحله هفتم

کنار می گذاریم و اجازه می دهیم تا خنک شود و به مدت 4 ساعت داخل یخچال می گذاریم تا پنیر خودش را کاملا بگیرد و منسجم شود. بعد از گذشت زمان قید شده در بالا ظرف را از داخل یخچال خارج می کنیم و آرام پلاستیک کف ظرف را بلند می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله پنیر گیاهی حالت گرفته را از آن خارج می کنیم و داخل بشقاب قرار می دهیم و با چاقو برش می دهیم.اگر داخل قالب نیز باشد به راحتی بلند می شود.پنیر نرم را با گردو تزئین کنید و با نان تازه نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 5 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.