طرز تهیه کاچی زایمان خوشمزه و تقویتی برای بعد از زایمان

طرز تهیه کاچی زایمان

طرز تهیه کاچی زایمان برای زائو برای زنان زایمان کرده

کاچی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و تقویتی ایرانی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. یکی از غذاهایی تقویتی که بعد از زایمان بسیار معمول است، کاچی می باشد و به همین دلیل نام این غذا را کاچی زایمان نهاده اند. در تهیه این کاچی مخصوص از انواع طعم دهنده ها و سبزیجات معطر استفاده می شود که همگی دارای خواص درمانی می باشند. در تهیه این کاچی می توانیم به دلخواه از مغزیجات هم استفاده کنیم تا کاچی مقوی تری داشته باشیم. برای این منظور به مقدار دلخواه مغز گردو، مغز پسته و مغز بادام را به صورت ریز خرد می کنیم و در پایان پخت به کاچی اضافه می کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کاچی زایمان
آرد1 پیمانه
هل1 قاشق مرباخوری
رازیانه½ قاشق چایخوری
تخم گشنیز کوبیده شده½ قاشق چایخوری
زیره½ قاشق چایخوری
کره100 گرم
زعفران دم کرده2 قاشق غذاخوری
روغن مایع2 قاشق سوپخوری
روغن حیوانی (اختیاری)1 قاشق چایخوری
آب3 لیوان
گلاب½ پیمانه
شکر1 پیمانه
مغزیجاتبه مقدار دلخواه

دستور پخت کاچی زایمان

مرحله اول

برای تهیه کاچی خوشمزه و تقویتی زایمان ابتدا آرد را از الک رد می کنیم و داخل تابه ای می ریزیم (می توانید 2 ق غ آرد جوانه گندم نیز اضافه کنید) و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مداوم تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله دوم

آرد را باید در حدی تفت دهیم که رنگ آن کاملا تغییر کند بعد رازیانه را به همراه هل،زیره و تخم گشنیز به آن اضافه می کنیم و همگی ادویه ها را به همراه آرد تفت می دهیم تا مخلوط شوند و آنوقت کره را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا بلافاصله روغن مایع را نیز می افزاییم. (می توانید از 1 ق چ روغن حیوانی نیز استفاده کنید) و همگی مواد را تفت می دهیم تا کره داخل مواد حل شود و با مواد ترکیب شود. سپس آب را روی مواد می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا با کفگیر چوبی مداوم و تند مواد را تفت می دهیم، سپس شکر را کم کم اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا شکر با دیگر مواد مخلوط شود و در مواد به طور کامل حل شود و مایه یکدست شود.

مرحله پنجم

زمانیکه مایه در حال جوشیدن بود و غلیظتر شده بود زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و بعد گلاب را می افزاییم. در ادامه مایه کاچی را خوب مخلوط می کنیم و صبر می کنیم تا قوام مورد نظرمان را بدست بیارد.

مرحله ششم

می توانید از انواع مغزیجات مانند خلال بادام یا گردو یا کنجد نیز داخل کاچی در این مرحله بریزید. تابه را از روی حرارت بر می داریم و کاچی زعفرانی آماده شده را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و با انواع خلال بادام یا پسته تزئین می کنیم.نوش جان

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 3 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.