طرز تهیه حلوای شیره خرما یا حلوای شیرگی خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه حلوای شیره خرما

طرز تهیه حلوا شیره گیلان با شیره خرما اراکی حلوای شیره ی خرما xvc jidi pg h advi  ovlh

حلوای شیره خرما یکی از انواع حلواهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این حلوای خوشمزه را می توانیم به سلیقه خود با آرد گندم یا آرد برنج تهیه کنیم. اگر این حلوا را با آرد برنج درست کنیم طعم خرمای آن بیشتر حس می شود، اما تهیه این حلوا با آرد گندم باعث می شود طعم آن کمی متعادل تر شود و طعم شیره خرما کمتر حس شود. این حلوای خوشمزه اصالتا متعلق به استان سیتان و بلوچستان می باشد، البته در شهرهای دیگر استان های جنوبی هم این حلوای با دستورهایی متفاوت تر تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای شیره خرما
آرد گندم یا برنج2 لیوان
روغن1 لیوان
شیره خرمای آب شده2 لیوان

دستور پخت حلوای شیره خرما

مرحله اول

برای تهیه حلوای شیره خرمای خوشمزه ابتدا لازم است اشاره کنیم که شیره خرما چطور آماده می شود بیشتر در سیستان و بلوچستان با خرماهای کاملا رسیده که داخل دیگ هایی می ریزیند و می گذارند تا بجوشند.

مرحله دوم

بعد شیره آن ها را از صافی رد می کنند و استفاده می کنند. در این حلوا نیز مقدار شیره خرما به خودتان بستگی دارد که می خواهید حلوای خیلی شیرینی داشته باشید یا آنرا با طعم ملایم تری درست کنید.

مرحله سوم

شیره را داخل ظرفی می ریزیم و کمی آب به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا رقیق شود. ( اگر نمیخواهید حلوا کمی رقیق باشد آب اضافه نکنید ) آرد را داخل تابه ای می ریزیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

بعد روغن را به آن اضافه می کنیم و مداوم تفت می دهیم تا بوی خامی روغن از بین برود.مداوم تفت می دهیم تا کمی رنگ ترکیب آرد و روغن تغییر کند و آنوقت شیره آب شده را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس به طور مداوم تفت می دهیم و مواد را جمع می کنیم داخل تابه و با قاشق چوبی زیر و رو می کنیم و تفت می دهیم تا حلوا قوام یابد و منسجم شود. مهم ترین کار در درست کردن حلوا هم زدن پیاپی آن است.

مرحله ششم

باز و جمع کردن حلوا به صورت مداوم باعث می شود همه جای حلوا یکدست بپزد. بعد حلوای شیره خرما که به غلظت مطلوبمان رسید، داخل ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با انواع وسایل و مغزیجات روی آن را تزئین می کنیم.نوش جان

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 12 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.