طرز تهیه چای سرد یا آیس تی خوشمزه و مخصوص طعم دار

طرز تهیه چای سرد

طرز تهیه چای سبز سرد خنک نعنایی هلو چای سرد میوه ای آیس چری آیس تی سیب xvc jidi  hd svn

چای سرد یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه بین المللی است که با طعم های بسیار متنوعی تهیه می شود. این نوشیدنی خوشمزه در سراسر جهان دارای محبوبیت زیادی می باشد و می توانیم به راحتی در سوپرمارکت ها آنرا به صورت بسته بندی شده تهیه کنیم. البته شاید خیلی از ایرانی ها با این چای آشنایی نداشته باشند، چون ما ایرانی ها چای را به صورت داغ مصرف می کنیم. این نوشیدنی با طعم های بسیار متنوعی درست می شود و به سلقه خود می توانیم از انواع مواد طعم دهنده برای تهیه این چای خوشمزه استفاده کنیم، رای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 2 نفر
چای سبز یا سیاه½ پیمانه چایخوری
لیمو ترش1 عدد
نعناع تازه4 شاخه
یخ4 قالب کوچک
عسل1 یا 2 قاشق چایخوری

دستور تهیه چای سرد

مرحله اول

برای تهیه چای سرد خوشمزه ابتدا آب جوش داخل قوری می ریزیم و چای را به آن اضافه می کنیم و لیمو را نصف می کنیم و ته یکی از نیمه های لیمو را با چاقو می گیریم و داخل قوری قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله نعناع های را می شوییم و با دست تکان می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس داخل قوری می گذاریم و اجازه می دهیم تا چای دم بکشد. پس از اینکه چای دم کشید و فقط کمی گرم بود

مرحله سوم

توسط صافی داخل لیوان مورد نظرمان می ریزیم و به اندازه دو بند انگشت سطح روی لیوان را خالی می گذاریم و بعد عسل را اضافه می کنیم و با قاشق آن ها را هم می زنیم و بعد نصف دیگر لیمو را روی تخته آشپزخانه حلقه حلقه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس داخل چای قرار می دهیم و آنوقت چند شاخه نعناع را نیز می شوییم و تکان می دهیم و داخل لیوان چای می گذاریم و با قاشق مواد را هم می زنیم تا عطر مواد داخل چای بپیچد و بعد یخ های خرد را روی چای می ریزیم.

مرحله پنجم

در آخر چند قطره آب لیمو ترش نیز روی یخ ها می ریزیم و یک نی نیز داخل لیوان قرار می دهیم و چای سرد متفاوت و خوش طعم ما آماده نوش جان کردن است. توصیه می کنیم حتما این نوشیدنی خاص را تجربه کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در جمعه 12 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.