طرز تهیه کباب تابه ای خوشمزه و مجلسی با سیب زمینی

طرز تهیه کباب تابه ای با سیب زمینی

طرز تهیه کباب تابه ای با سیب زمینی

کباب تابه ای با سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. در تهیه این غذا از مواد متنوعی استفاده می شود و می توانیم نسبت به ذائقه خود مواد را تغییر دهیم، مثلا به جای استفاده از فلفل دلمه ای از هویج استفاده کنیم. تهیه کباب تابه ای بدون سیب زمینی به مقدار بیشتری گوشت چرخ کرده نیاز دارد و به همین دلیل تهیه این غذا شاید خیلی به صرفه نباشد. اما با اضافه کردن موادی مانند سیب زمینی و فلفل دلمه ای هم مقدار غذا اضافه می شود، هم اینکه قیمت تمام شده آن کاهش پیدا می کند. این کباب خوشمزه طعمی نزدیک به کتلت گوشت دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
گوشت چرخ کرده250 گرم
سیب زمینی2 عدد متوسط
فلفل دلمه ای1 عدد
پیاز1 عدد بزرگ
گوجه فرنگی4 عدد
جعفری1 دسته کوچک
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کباب تابه ای با سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای با سیب زمینی خوشمزه ابتدا پیاز را پوست می گیریم و پس از شستشو با رنده ریز رنده می کنیم، سپس آب اضافی اش را می گیریم. در ادامه پیاز آب گرفته را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا فلفل دلمه را از وسط نصف می کنیم و قسمت های اضافی آنرا جدا می کنیم، سپس فلفل دلمه ای را رنده می کنیم و به کاسه حاوی پیاز اضافه می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را می شوییم و آب اضافی شان را می گیریم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را نیز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان به کاسه حاوی پیاز اضافه می کنیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا جعفری را نیز به صورت ساطوری خدر می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را با دست به خوبی ورز می دهیم تا کاملا یکدست و منسجم شوند. حالا روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و آنرا در یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت 30 دقیقه تا یک ساعت کاسه حاوی مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب را با کمی روغن چرب می کنیم و مایه کباب را به صورت یکدست با قطر یکسان کف تابه پخش می کنیم.

مرحله ششم

حالا تابه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجزاه می دهیم یک سمت کباب آماده شود. پس از اینکه یک سمت کباب آماده شد آنرا برش می زنیم و به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز به خوبی سرخ شود.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که اگر می خواهید کباب تابه ای آب دار باشد باید حتما با حرارت ملایم آنرا بپزیم، اگر با حرارت ملایم کباب تابه ای را بپزیم خشک می شود. پس از اینکه کباب تقریبا سرخ شد، گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را کنار تابه می چینیم و اجازه می دهیم به خوبی سرخ شوند. در پایان کباب تابه ای را به همراه گوجه فرنگی های سرخ شده داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه برنج یت نان سرو می کنیم.

مرحله نهم

توصیه ما این است که در صورت تمایل حتما از سیب زمینی تنوری هم در کنار این غذا استفاده کنید. برای این منظور سیب زمینی ها را پس از گرفتن پوست با روغن زیتون، نمک و ادویه طعم دار می کنیم و در فر قرار می دهیم تا بپزند.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 4 دی 1399
مطالب مرتبط
سیب زمینی تنوری با سس قارچ خوشمزه به روش رستورانی

سیب زمینی تنوری با سس قارچ خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با سس قارچ سیب زمینی یکی از مواد غذایی است که طرفداران زیادی دارد. از دیر باز سیب زمینی ذغالی و کباب شده همیشه مورد توجه بوده …

طرز تهیه جوجونی تاس کباب بادمجان کاشانی خوشمزه و رژیمی

طرز تهیه جوجونی تاس کباب بادمجان کاشانی خوشمزه و رژیمی

طرز تهیه جوجونی تاس کباب جوجونی تاس کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر کاشان می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت …

طرز تهیه کباب حسینی خوشمزه و مجلسی به روش اصیل هندی

طرز تهیه کباب حسینی خوشمزه و مجلسی به روش اصیل هندی

طرز تهیه کباب حسینی کباب حسینی یکی از انواع کباب های ساده و خوشمزه ایرانی است که با گوشت قرمز و مرغ تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.