طرز تهیه شامی کباب افغانی خوشمزه به روش اصلی افغانستانی

طرز تهیه شامی کباب افغانی

طرز تهیه شامی کباب افغانی کابل افغانستان

شامی کباب افغانی که با نام لوله کباب هم شناخته می شود، یکی از غذاهای معروف و پرطرفدار کشور افغانستان است. این غذای خوشمزه از نظر مواد و ظاهر شباهت زیادی به شامی کباب ما ایرانی ها دارد، البته در شامی کباب افغانی از سیب زمینی استفاده نمی شود و معمولا آنرا به صورت لوله ای مانند کباب لقمه شکل می دهند. شامی کباب افغانی در افغانستان با دستورهای متنوعی تهیه می شود و ما یکی از دستورهایی را انتخاب کردیم که با ذائقه ما ایرانی ها سازگار باشد. هر چند ذائقه ایرانی ها و افغاستانی ها تقریبا شبیه به هم هست و تفاوت چندانی ندارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
گوشت گوسفندی800 گرم
پیاز2 عدد بزرگ
پودر تخم گنشیز½ قاشق چایخوری
مرج سیاه (فلفل سیاه)½ قاشق چایخوری
مرج سرخ ( فلفل قرمز)½ قاشق چایخوری
سیر2 حبه
آرد نخودچی1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ1 عدد
نمک و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت شامی کباب افغانی

مرحله اول

برای تهیه شامی کباب افغانی ابتدا گوشت را به خوبی می شوییم، سپس به همراه دو پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه یکی از پیازها را به صورت 4 قاچ خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری فلفل سیاه و فلفل قرمز به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم گوشت به طور کامل بپزد. در 15 دقیقه پایانی پخت گوشت مقداری نمک به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت آنرا چرخ می کنیم یا داخل مخلوط کن می ریزیم تا کاملا میکس شود. در ادامه پیاز باقیمانده را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی اش را به طور کامل می گیریم.

مرحله چهارم

حالا پیاز رنده شده را به همراه آرد نخودچی، پودر تخم گشنیز، تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به کاسه حاوی گوشت اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم تا مایه شامی کاملا یکدست و منسجم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، با دست به اندازه یک نارنگی از مایه شامی بر می داریم و با دست به صورت گرد یا لوله ای شکل می دهیم.

مرحله ششم

حالا شامی ها را به آرامی در روغن قرار می دهیم تا سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت شامی ها به خوبی سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در ادامه شامی ها را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 26 آذر 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه قلیه تخم مرغ خوشمزه و ساده به روش سنتی جنوبی

طرز تهیه قلیه تخم مرغ خوشمزه و ساده به روش سنتی جنوبی

طرز تهیه قلیه تخم مرغ قلیه تخم مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه …

طرز تهیه پیراشکی قارچ و اسفناج ساده با طعم خوشمزه

طرز تهیه پیراشکی قارچ و اسفناج ساده با طعم خوشمزه

طرز تهیه پیراشکی قارچ و اسفناج پیراشکی قارچ و اسفناج یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه سوپ تره فرنگی و مرغ یک وعده غذایی مغذی برای افطار و سحری

طرز تهیه سوپ تره فرنگی و مرغ یک وعده غذایی مغذی برای افطار و سحری

طرز تهیه سوپ تره فرنگی و مرغ سوپ تره فرنگی و مرغ یکی از غذاهای خوش طعم و مغذی است که با ترکیبی از مواد اولیه سرشار از ویتامین‌ها و پروتئین آماده …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.