طرز تهیه مرغ شکم پر ترکیه ای خوشمزه با سس مخصوص

طرز تهیه مرغ شکم پر ترکیه ای

طرز تهیه مرغ شکم پر ترکیه ای استانبولی

مرغ شکم پر ترکیه ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی تهیه می شود. مرغ شکم پر از غذاهایی است که به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود. البته به دلیل اینکه مواد ططعم دهنده و چاشنی هایی که برای این غذا استفاده می شود بسیار متنوع هستند، طعم مرغ شکم پر در کشورهای مختلف متفاوت است. از این غذای خوشمزه می توانید در کنار انواع پلوهای ایرانی به عنوان یک شام یا ناهار مجلسی استفاده کنید. البته این غذای خوشمزه را در مناسبت های خاص به همراه نان یا برنج می توانیم برای خانواده هم تهیه کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت فرهنگی و آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
مرغ1 عدد متوسط
سرکه سفید1 استکان
لیمو ترش2 عدد
پیاز4 عدد متوسط
مغز گردو1 پیمانه
دارچین½ قاشق چایخوری
رب انار ملس3 قاشق غذاخوری
شکر1 قاشق چایخوری
زعفران دم کرده غلیط½ استکان
سیب زمینی2 عدد متوسط
رزماری خشک شدهچند برگ
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و فلفل قرمزبه مقدار کافی

دستور پخت مرغ شکم پر ترکیه ای

مرحله اول

برای تهیه مرغ شکم پر ترکیه ای مخصوص ابتدا قسمت های داخلی و خارجی مرغ را به خوبی تمیز می کنیم. پس از شستشوی مرغ آنرا داخل یک قابلمه بزرگ قرار می دهیم و قابلمه را تا نیمه آب پر می کنیم.

مرحله دوم

حالا سرکه را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه یکی از لیمو ترش ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به قابلمه می افزاییم، سپس درب قابلمه را با دربش یا سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را حداقل به مدت 2 ساعت و حداکثر 4 ساعت در یخچال قرار می دهیم. این کار باعث می شود که بوی زهم مرغ به طور کامل گرفته شود و پس از پخت طعم فوق العاده خوشمزه تری داشته باشد.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان مرغ را از یخچال خارج می کنیم و آبکشی می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب با اندازه قابلمه انتخاب می کنیم و یکی از پیازها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و کف قابلمه پخش می کنیم.

مرحله پنجم

سپس یک لیوان آب به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم، سپس مرغ را داخل قابلمه قرار می دهیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب درون قابلمه به جوش بیاید.

مرحله ششم

حالا به مدت 15 تا 20 دقیقه زمان می دهیم تا مرغ تقریبا نمیپز شود، سپس 1 لیوان از آب مرغ را صاف کرده و کنار می گذاریم. در ادامه پیازهای باقیمانده را رنده می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه پیاز رنده شده به خوبی طلایی شد، مغز گردو را آسیاب می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.گردو را کمی تفت می دهیم تا از حالت خامی خارج شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و دارچین را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله 2 قاشق از رب انار را به همراه شکر اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا مواد کاملا یکدست شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم مواد به طور کامل خنک شوند.

مرحله نهم

حالا مرغ نیمپز شده را که کاملا خنک شده است با مخلوطی از زعفران دم کرده، باقیمانده رب انار و مقداری نمک و فلفل سیاه به خوبی ماساژ می دهیم، سپس درون شکم مرغ را با مخلوط پیاز و گردو پر می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله پاهای مرغ را داخل شکمش جمع می کنیم و با نخ آنها را می بندیم، سپس مرغ را داخل یک ظرف مناسب فر مثل پیرکس قرار می دهیم. در ادامه فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله سیب زمینی ها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و به صورت پخش کنار مرغ قرار می دهیم. حالا لیموترش باقیمانده را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به همراه رزماری در کنار مرغ می ریزیم.

مرحله دوازدهم

در ادامه آب مرغ را نیز به ظرف پیرکس اضافه می کنیم و آنرا درون فر قرار می دهیم. حدود یک ساعت و 30 دقیقه تا دو ساعت زمان برای پخت مرغ زمان نیاز است. در پایان گریل را چند دقیقه روشن می کنیم تا روی مرغ برشته شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 18 آذر 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوفته استانبولی خوشمزه با گوشت و سیب زمینی

طرز تهیه کوفته استانبولی خوشمزه با گوشت و سیب زمینی

طرز تهیه کوفته استانبولی کوفته استانبولی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

طرز تهیه فتوچینی با میگو خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه فتوچینی با میگو خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه فتوچینی با میگو فتوچینی با میگو یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که ترکیبی از یک غذای دریایی با یک غذای ایتالیایی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل …

طرز تهیه کوفته مامان خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوفته مامان خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوفته مامان کوفته یک غذای ترکی و ایرانی است که در هر شهر و کشوری به یک شکل درست می شود. کوفته های ترکی که در این دستور بیان شده …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.