طرز تهیه شامی سیب زمینی خوشمزه و مخصوص با گوشت

طرز تهیه شامی سیب زمینی

طرز تهیه شامی ساده با سیب زمینی با گوشت بازاری شمالی خام xvc jidi ahld sdf cldkd

شامی سیب زمینی شکم پر یکی از انواع غذاهای خوشمزه خاورمیانه است که در کشورهای مختلف با روش های متنوعی طبخ می شود. این غذای خوشمزه را علاوه بر اینکه می توانیم به عنوان شام و ناهار برای خانواده سرو کنیم، می توانیم به صورت مجلسی تر و قالبی به عنوان یک پیش غذای شیک و مجلسی برای مهمانی ها و مجالس مهم خود سرو کنیم. در این دستور برای داخل این شامی خوشمزه از گوشت چرخ کرده به همراه پیاز و ادویه استفاده شده است. در صورتی که مایل نیستید از گوشت قرمز استفاده کنید می توانید آنرا با سبزیجات و یا حتی گوشت مرغ جایگزین کنید، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 2 نفر
سیب زمینی2 عدد متوسط
گوشت چرخ کرده200 گرم
پیاز1 عدد درشت
جعفری و گشنیز1 دسته
تخم مرغ1 عدد
بکینگ پودر1 قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی1 قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت شامی سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه شامی سیب زمینی شکم پر مجلسی ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن به یک تابه مناسب اضافه می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت قرار می دهیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز به خوبی سبک و شیشه ای شد، گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و به خوبی مواد را تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند و سرخ شود.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط گوشت و پیاز را با قاشق اطراف تابه جمع می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را به وسط تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی رب گوجه فرنگی به طور کامل گرفته شود.

مرحله چهارم

در پایان تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم مخلوط گوشت چرخ کرده به طور کامل خنک شود. در همین حین سیب زمینی ها را به همراه 2 پیمانه آب داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سیب زمینی ها سریعتر آب پز شوند. پس از اینکه سیب زمینی ها به خوبی پختند، پوست آنها را جدا می کنیم، سپس با رنده ریز رنده می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

پس از اینکه سیب زمینی رنده شده کاملا خنک شد، تخم مرغ را به همراه بکینگ پودر و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه می کنیم. در ادامه جعفری و گشنیز را ساطوری خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد شامی را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد باید شامی ها را اماده کنیم.

مرحله هشتم

حالا به اندازه یک گردو از مواد بر می داریم و کف دست آنرا به صورت گرد شکل می دهیم، سپس مقداری از مخلوط گوشت روی آن قرار می دهیم و در پایان مجددا مقداری از مایه شامی روی گوشت قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا با دست اطراف و لبه های شامی را به خوبی جمع می کنیم تا مایه گوشت چرخ کرده هنگام سرخ کردن از داخل شامی ها خارج نشود. در ادامه شامی ها را داخل روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم سرخ شوند.

مرحله دهم

پس از اینکه یک سمت شامی ها به خوبی سرخ شد، آنها را به آرامی بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در پایان شامی های آماده شده را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 14 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.