طرز تهیه کتلت تره فرنگی و گوشت چرخ کرده خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کتلت تره فرنگی و گوشت

طرز تهیه کتلت تره فرنگی و گوشت چرخ کرده خوشمزه مخصوص شامی

کتلت تره فرنگی یکی از انواع کتلت ها خوشمزه و بسیار پر طرفدار کشور ترکیه است که با مواد متنوعی تهیه می شود. این کتلت خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم با انواع گوشت ها درست کنیم، مثلا کسانی که به هر دلیلی نمی توانند گوشت قرمز مصرف کنند می توانند این کتلت خوشمزه را با گوشت مرغ یا بلدرچین درست کنند. طعم این کتلت بسیار خاص و مطبوع است و اگر جزو کسانی کسانی هستید که دوست دارید غذاهای جدید و طعم های جدید را کشف کنید، حتما این کتلت خوشمزه ترکیه ای را درست کنید، برای مشاهده این آموزش آشپزی ترکیه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 2 نفر
گوشت چرخ کرده200 گرم
تره فرنگی1 عدد
هویج1 عدد متوسط
جعفری1 دسته
تخم مرغ1 عدد
آرد سوخاری4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کتلت تره فرنگی

مرحله ول

برای تهیه کتلت تره فرنگی خوشمزه ابتدا تره فرنگی را تمیز می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه هویج را با رنده ریز یا متوسط رنده می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد، هویج و تره فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا نرم شوند.

مرحله سوم

پس از اینکه هویج و تره فرنگی نرم شدند، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم مواد خنک شوند. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه آرد سوخاری و تره و هویج تفت داده شده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه مواد به خوبی منسجم شدند، درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت 15 دقیقه در فریزر قرار می دهیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کتلت بر می داریم و با دست آنرا به صورت گرد و کمی تخت شکل می دهیم و در روغن داغ می اندازیم تا به طور کامل سرخ شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه یک سمت کتلت ها به طور کامل سرخ شد، آنها را بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در پایان کتلت ها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان یا برج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 14 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.