طرز تهیه کتلت اصفهانی خوشمزه و مخصوص با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه کتلت اصفهانی

طرز تهیه کتلت اصفهانی خوشمزه با گوجه فرنگی و هویج

کتلت اصفهانی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر اصفهان می باشد. این کتلت خوشمزه شباهت زیادی به کتلت گوشت دارد، با این تفاوت که در تهیه آن از مواد غذایی مثل گوجه فرنگی و هویج هم استفاده می شود. البته در صورتی که طعم هویج را در کتلت نمی پسندید می توانید آنرا از مواد لازم کنید. اگر به غذاهایی مثل شامی کباب علاقمند هستید توصیه می کنیم حتما این کتلت خوشمزه را امتحان کنید، برای مشاهده این آموزش آشپزی اصفهانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
گوشت چرخ کرده400 گرم
سیب زمینی2 عدد متوسط
پیاز1 عدد بزرگ
سیر1 حبه
هویج1 عدد کوچک
گوجه فرنگی2 عدد متوسط
آرد نخودچی2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ1 عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کتلت اصفهانی

مرحله اول

برای تهیه کتلت اصفهانی خوشمزه ابتدا پیاز، سیب زمینی و سیر را با رنده ریز رنده می کنیم و با دست به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی شان گرفته شود، سپس در یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله پوست هویج و گوجه فرنگی ها را می گیریم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه آب اضافی شان را می گیریم، سپس به همراه گوشت چرخ کرده به کاسه حاوی مخلوط پیاز و سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد اضافه می کنیم و با دست مواد را به خوبی ورز می دهیم تا کاملا یکدست شو منسجم شوند. حداقل باید 5 دقیقه مواد را ورز دهیم تا چسبندگی پیدا کند.

مرحله چهارم

در صورتی که ماسه کتلت شل بود باید کم کم آرد نخودچی را اضافه کنیم و مجددا ورز دهیم تا مایه کتلت منسجم شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در صورتی که کمبود وقت داشته باشیم، می توانیم مایه کتلت را بدون استراحت سرخ کنیم. البته اگر بخواهیم مایه کتلت را بدون استراحت سرخ کنیم باید انرا مدت بیشتری ورز دهیم تا هنگام سرخ شدن از هم باز نشود.

مرحله ششم

پس از اینکه مایه کتلت استراحت کرد، آنرا از یخچال خارج می کنیم و کمی ورز می دهیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. حالا صبر می کنیم تا روغن به طور کامل داغ شود.

مرحله هفتم

در این مرحله کتلت ها را به صورت دلخواه با دست شکل می دهیم و در روغن داغ می اندازیم تا سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به طور کامل سرخ شود.

مرحله هشتم

پس از اینکه سرخ کردن کتلت ها به پایان رسید می توانیم برای گرفتن روغن اضافی شان از دستمال حوله ای یا توری فلزی استفاده کنیم. در پایان کتلت ها را داخل طرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 12 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.