طرز تهیه حلوای شیر خشک خوشمزه و مخصوص خوشرنگ

طرز تهیه حلوای شیر خشک

طرز تهیه حلوای شیر خشک آموزش نیدو و نشاسته خانم گلاور علت گلوله شدن شیر خشک در حلوا xvc jidi p g h advoa;

حلوای شیر خشک یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود. اگر از حلواهای متداول و تکراری خسته شده اید توصیه می کنیم این حلوای خوشمزه را درست کنید. یکی دیگر از خصوصیات مثبت این حلوا این است که طعم آن بسیار متفاوت و طعمی شبیه به تافی کره ای دارد. این حلوای خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم به صورت تک نفره یا به صورت دیسی برای مجالس خود تهیه کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای شیر خشک
آرد سفید1 پیمانه
نشاسته1 پیمانه
شیر خشک1 پیمانه
روغن جامد½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
آب1 پیمانه
شکر2 پیمانه
پودر هل½ قاشق چایخوری

دستور پخت حلوای شیر خشک

مرحله اول

برای تهیه حلوای شیر خشک ابتدا آرد گندم (می توانید به جای آن از آرد نان فانتزی هم استفاده کنید) را همراه با پودر نشاسته و شیرخشک داخل یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله شروع به تفت دادن مواد می کنیم تا رنگ آن ها تغییر کند و طعم و بوی خامی آرد به طور کامل گرفته شود. در ادامه روغن جامد ( یا کره 100 گرمی ) را به همراه روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا جایی که رنگ مواد به رنگ نسکافه ای در بیاید. در ادامه در قابلمه ای آب را به همراه شکر و هل را اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توانیم کمی زعفران دم کرده نیز اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و با قاشق هم می زنیم تا شکر کاملا در آب حل شود و بعد اجازه می دهیم تا به جوش بیاید و کمی شربت بجوشد. پس از کمی جوشیدن شربت کم کم آن را به مواد داخل تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به صورت مداوم مواد را هم می زنیم تقریبا 3 دقیقه زمان کافی است که شربت کاملا به خورد حلوا برود. توجه داشته باشید که نباید شربت را به صورت یک جا به تابه اضافه کنیم چون باعث ایجاد مشکلاتی می شود.

مرحله ششم

اضافه کردن شربت به صورت یکجا باعث می شود که حلوای مدت زیادی روی حرارت بماند که همین امر باعث سفت شدن حلوا نیز می شود. در پایان حلوا را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و با مواد دلخواه تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 10 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.