طرز تهیه کاری میگو خوشمزه و مخصوص به روش سنتی هندی

طرز تهیه کاری میگو

طرز تهیه کاری میگو هندی خورش با ادویه های زیاد xvc jidi hvd ld iknd

کاری میگو یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که اصالت آن تعلق به کشور هند می باشد. البته این غذای خوشمزه در کشورهای عربی و جنوب کشور خودمان هم با روشی خاص تهیه می شود و به عنوان یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که با میگو تهیه می شود شناخته می شود. در صوتری که غذاهایی مثل دو پیازه میگو را می پسندید، طمئنا این غذای خوشمزه و پر ادویه را نیز دوست خواهید داشت، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
میگو پاک شده500 گرم
پوره گوجه فرنگی2 پیمانه
پیاز1 عدد بزرگ
شیر نارگیلسه چهارم پیمانه
پودر زنجبیل1 قاشق چایخوری
پودر چیلی1 قاشق چایخوری
پودر پاپریکا1 قاشق چایخوری
پودر کاری1 قاشق چایخوری
پودر زیره1 قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز1 قاشق چایخوری
زردچوبه1.5 قاشق چایخوری
نمک1 قاشق چایخوری
روغن مایعبه مقدار کافی

دستور پخت کاری میگو هندی

مرحله اول

برای تهیه کاری میگو هندی خوشمزه ابتدا میگوها را با دقت پاک می کنیم (حتما باید رگ سیاه پشت میگوها را خارج کنیم) ، سپس می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز و سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه پیاز را نگینی ریز خرد می کنیم و سیرها را رنده ریز می کنیم و کنار می گذاریم.تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و 1 قاشق روغن داخل آن می ریزیم.

مرحله سوم

سپس اجازه می دهیم تا کمی داغ شود و بعد میگوها را داخل تابه می ریزیم و حرارت را زیاد می کنیم تا میگوها به مدت 2 دقیقه تفت بخورند. مداوم تفت می دهیم تا در تابه نسوزند. بعد میگوها را از داخل تابه بیرون می آوریم.

مرحله چهارم

سپس میگوهای تفت داده شده را در بشقابی می ریزیم و مجددا 1 قاشق غذاخوری روغن داخل تابه می ریزیم و روی حرارت کم می گذاریم تا داغ شود و پیاز ها را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا نرم و سبک شوند.

مرحله پنجم

سپس سیرهای له شده را نیز به ان می افزاییم و تفت می دهیم. در ادامه پودر زنجبیل، پودر کاری، پودر چیلی، پودر پابریکا، پودر زیره، پودر تخم گشنیز، زردچوبه و نمک را به پیاز و سیرهای تفت داده اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در آخر پوره گوجه فرنگی را نیز می افزاییم و همگی مواد را خوب مخلوط می کنیم تا با هم کاملا یکدست شوند. حالا دیگر از تفت دادن دست می کشیم و اجازه می دهیم تا آب گوجه ها تبخیر شود و مواد کمی غلیظ شوند.

مرحله هفتم

آنوقت شیر نارگیل را همراه با میگوهای تفت خورده به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا میگوها کاملا با مواد آغشته شوند و اجازه می دهیم تا مواد کمی بجوشند.

مرحله هشتم

کاری میگو هندی آماده شده را می توانید تندتر نیز سرو کنید. برای تندتر شدن نصف قاشق چایخوری پودر چیلی به آن اضافه می کنیم. کاری میگو هندی را در ظرف مورد نظر می ریزیم و به همراه نان یا برنج نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 8 آذر 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه ته چین آلبالو مجلسی و خوشمزه خانگی با مرغ

طرز تهیه ته چین آلبالو مجلسی و خوشمزه خانگی با مرغ

طرز تهیه ته چین آلبالو ته چین یک غذای سنتی و مجلسی است که از دیرباز مورد توجه قرار گرفته است و جزو غذاهای اصیل ایرانی به شمار می آید. ته چین …

طرز تهیه چیکن برگر خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه چیکن برگر خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه چیکن برگر چیکن برگر یکی از انواع برگرهای خوشمزه و پرطرفدار است که به عنوان یک ساندویچ بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش در …

طرز تهیه کباب تابه ای عربی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه کباب تابه ای عربی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه کباب تابه ای عربی کباب تابه ای عربی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشورهای عربی می باشد. این کباب خوشمزه شباهت زیادی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.