طرز تهیه خوراک میگو رژیمی

طرز تهیه خوراک میگو رژیمی بدون روغن در ماهیتابه با سس تند xvc jidi o vh  ld  vCdld

طرز تهیه خوراک میگو رژیمی یگی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ تا ۸ نفر
میگو پوست کنده۱٫۵ کیلوگرم
جعفری خرد شده۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ عدد لیمو
پاپریکا دودی۱ قاشق غذاخوری
پودر چیلی۱ قاشق چایخوری
پونه کوهی خشک۱ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
فلفل سیاه¼ قاشق چایخوری
سیر۴ حبه
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
سس تند۲ قاشق غذاخوری
سس سویا۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت خوراک میگو رژیمی

مرحله اول

برای تهیه خوراک میگو رژیمی با سس تند ابتدا میگوها را پاک می کنیم و رگ سیاه پشت آنها را خارج می کنیم، سپس با آب سرد می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا خشک شوند. در ادامه میگوها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله پاپریکا دودی را به همراه پودر چیلی، پونه کوهی، نمک و فلفل سیاه روی میگوها می پاشیم و با دست میگوها را زیر و رو می کنیم تا کاملا آغشته به ادویه ها شوند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

حالا کاسه را داخل یخچال قرار می دهیم تا میگوها به مدت حداقل ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت استراحت کنند و طعم دار شوند. پس از گذشت این زمان کاه را از یخچال خارج می کنیم، سپس سیرها را پوست می گیریم و خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله  تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و داخل آن روغن می ریزیم و اجازه می دهیم تا به مرور زمان داغ شود و سیرها را داخل آن می ریزیم و کمی تفت می دهیم و بعد سس سویا را به همراه سس تند و آبلیمو اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را به خوبی مخلوط می کنیم و صبر می کنیم تا کمی بجوشد و بعد میگوهای پاک شده را اضافه می کنیم و همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا میگوها با سس آغشته شود و میگوها پخته شوند.

مرحله ششم

حدودا در طی ۱۰ دقیقه کاملا میگوها می پزند، البته اگر بخواهیم میگوها مغز پخت تر شوند می توانیم ۵ دقیقه دیگر به زمان پخت اضافه کنیم. در ادامه تابه را از روی حرارت بر می داریم و جعفری خرد شده را اضافه می کنیم و خوراک میگو را در ظرف مورد نظر می ریزیم.نوش جان

source

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام چی شی و لینک مستقیم بلا مانع است.