طرز تهیه بستنی لیمویی خوشمزه و مخصوص کافی شاپی

طرز تهیه بستنی لیمویی

طرز تهیه بستنی لیمویی بدون ثعلب با شربت آبلیمو شیرازی xvc jidi fsjkd gdl dd

بستنی لیمویی یکی از انواع بستنی های خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متفاوتی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
خامه صبحانه۲۰۰ میلی لیتر
لیمو ترش۲ عدد
رنده پوست لیمو۱ قاشق چایخوری
شکر۱٫۵ فنجان
ماست چکیده۲ قاشق غذاخوری

دستور تهیه بستنی لیمویی

مرحله اول

برای تهیه بستنی لیمویی خوشمزه ابتدا ماست را به همراه آب لیمو ترش و رنده پوست لیمو داخل مخلوط کن می ریزیم و میکس می کنیم تا با هم کاملا یکدست شوند. حتما ماست باید بدون آب باشد و اگر ماست آب داشت باید آب آنرا بگیریم.

مرحله دوم

نکته دیگر اینکه باید پوست لیمو ترش رنده شده کاملا از قسمت زرد یا سبز رنگ لیمو باشد و نباید از قسمت سفید رنگ داخل پوست لیمو استفاده کنیم. استفاده از قسمت سفید رنگ پوست لیمو باعث می شود که طعم بستنی تلخ شود.

مرحله سوم

در این مرحله شکر و خامه را به مخلوط کن اضافه می کنیم و مواد را مجددا میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا مایه بستنی را از مخلوط کن خارج می کنیم و داخل یک ظرف مناسب مثل استیل می ریزیم و در فریزر قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۴۰ دقیقه بستنی را از فریزر خارج می کنیم و چند دقیقه هم می زنیم، سپس مجددا در فریزر قرار می دهیم. این کار را هر ۴۰ دقیقه یک بار ۴ تا ۵ مرتبه اناج می دهیم تا بستنی کاملا منسجم و کشدار شود.

مرحله پنجم

در پایان پس از اینکه آخرین بار بستنی را هم زدیم، آنرا به مدت ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا آماده شود. پس از گذشت این زمان بستنی را با اسکوب شکل می دهیم و در ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس با مواد دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در شنبه 19 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.