طرز تهیه پیده اسفناج خوشمزه و مخصوص به روش سنتی ترکیه ای

طرز تهیه پیده اسفناج

طرز تهیه پیده اسفناج مینی پیده اسفناج پیده پنیری ترکیه khk dni hstkh

پیده اسفناج یکی از انواع غذاهای خوشمزه ترکیه ای است که به عنوان پیش غذا هم سرو می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد سفید۳۷۵ گرم
خمیر مایه فوری۱ قاشق چایخوری
آب۳۰۰ میلی لیتر
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
برگ اسفناج۵۰۰ گرم
پنیر فتا۳۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت نان پیده اسفناج

مرحله اول

برای تهیه پیده اسفناج خوشمزه ابتدا آرد را به همراه خمیر مایه فوری و ۱ قاشق چایخوری نمک با هم داخل یک کاسه بزرگ مخلوط می کنیم. در ادامه آب و روغن مایع را اضافه می کنیم و خوب ترکیب می کنیم تا خمیر جمع شود.

مرحله دوم

در این مرحله خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم و به خوبی ورز می دهیم تا کاملا منسجم شود. در ادامه یک کاسه مناسب را با روغن چرب می کنیم و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

حالا کاسه را به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت در یک جای گرم قرار می دهیم تا خمیر حجمش دو برابر شود. در همین حین برگ های اسفناج را پس از شستشو خرد می کنیم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اسفناج را هر چند لحظه یک بار هم می زنیم تا آب اضافی آن به طور کامل کشیده شود، سپس از روی حرارت کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه پنیر فتا و مقداری نمک و فلفل سیاه به اسفناج ها اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه خمیر آماده شد، آنرا به سطح کار منتقل می کنیم و به خوبی ورز می دهیم تا هوای اضافی خمیر گرفته شود. در ادامه خمیر را به ۴ تا ۶ قسمت تقسیم می کنیم و هر قسمت را با وردنه به صورت بیضی شکل باز می کنیم.

مرحله ششم

حالا ینی فر را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس خمیرها را داخل سینی فر قرار می دهیم. در ادامه مقداری از مخلوط اسفناج و تخم مرغ را داخل خمیرها باز شده قرار می دهیم و لبه های خمیر را به صورت لوله ای جمع می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در صورت تمایل می توانیم مقداری پنیر پیتزای رنده شده هم روی نان های پیده بریزیم که این مورد کاملا اختیاری می باشد.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۲۰ دقیقه، چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی پیده ها رنگ بگیرد. در پایان پیده های اسفناج را از فر خارج می کنیم، سپس کمی روغن زیتون روی نان های پیده می مالیم و به صورت داغ سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 17 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.