طرز تهیه سوفله اسفناج فرانسوی خوشمزه و پفکی با پنیر پیتزا

طرز تهیه سوفله اسفناج

طرز تهیه سوفله اسفناج انواع سوفله سوفله سبزیجات غذا با اسفناج سیب زمینی و قارچ پنیر بدون فر

سوفله اسفناج یکی از غذاهای خوشمزه فرانسوی است که معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی فرانسوی و مرحله به مرحله طرز تهیه سوفله اسفناج در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج۱۰۰ گرم
پنیر پارمزان۱۵۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
گوجه فرنگی خشک شده۴ عدد
بکینگ پودر۲ قاشق غذاخوری
سس بشامل½ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سوفله اسفناج

مرحله اول

برای تهیه سوفله اسفناج خوشمزه ابتدا سفیده و زرده تخم مرغ را جدا می کنیم، سپس سفیده تخم مرغ را به همراه نمک و بکینگ پودر به اندازه هم می زنیم که کاملا سفت شود و فرم بگیرد و در صورتی که کاسه را بر گرداندیم سفیده تخم مرغ از کاسه بیرون نریزد.

مرحله دوم

پس از اینکه سفیده تخم مرغ اماده شد آنرا داخل یخچال قرار می دهیم. در ادامه اسفناج را به صورت درشت خرد می کنیم و به همراه گوجه فرنگی خشک شده، زرده تخم مرغ و سس بشامل در یک ظرف مناسب به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و ادویه های مورد علاقه خود را اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. حالا سفیده تخم مرغ را کم کم به مواد اضافه می کنیم و به صورت دورانی از پایین به بالا مخلوط می کنیم تا پف سیفده تخم مرغ نخوابد.

مرحله چهارم

حالا ظرف مورد نظرمان را با روغن کمی چرب می کنیم و مایه سوفله را قاشق قاشق داخل ظرف می ریزیم و به دلخواه روی ان مقداری کنجد هم می پاشیم. فر را باید از ۱۰ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه اسنتیگراد روشن کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

ظرف حاوی مایه سوفله را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون طبقه وسط فر قرار می دهیم تا سوفله اماده شود. پس از اینکه سوفله پخت اجازه می دهیم ۲۰ دقیقه درون فر بماند و به تدریج خنک شود تا پف ان نخوابد، سپس از فر خارج می کنیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 15 شهریور 1400
  • منبع :
  • instagram.com/housefood_ir
مطالب مرتبط
طرز تهیه پیتزا ایتالیایی حرفه ای خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی حرفه ای خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی پیتزا یکی از غذاهای سنتی ایتالیایی است که از یک لایه خمیر یا نان و رویه پیتزا تشکیل شده است. پیتزای سنتی ایتالیایی تنها با سس گوجه و …

طرز تهیه کباب سرداشی خوشمزه به روش رستورانی همدان

طرز تهیه کباب سرداشی خوشمزه به روش رستورانی همدان

طرز تهیه کباب سرداشی کباب سرداشی یکی از انواع کباب های سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر همدان می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت …

طرز تهیه ساطری پلو خوشمزه و مجلسی به روش مشهدی

طرز تهیه ساطری پلو خوشمزه و مجلسی به روش مشهدی

طرز تهیه ساطری پلو ساطری پلو یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه استان خراسان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.