طرز تهیه سالاد گل کلم خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد گل کلم

طرز تهیه سالاد گل کلم و شوید مجلسی با مرغ و هویج و سیب زمینی با کشمش رژیمی shghn g gl

سالاد گل کلم یکی از انواع سالادهای خوشمزه فصل پاییز است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گل کلم½ گل کلم متوسط
خیار۲ عدد
فلفل دلمه ای قرمز۱ عدد
پیازچه۴ ساقه
کنسرو ذرت۱ لیوان
شوید۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
سس مایونز۴ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور تهیه سالاد گل کلم

مرحله اول

برای تهیه سالاد گل کلم مجلسی ابتدا گل کلم را به تکه های خیلی ریز تقسیم می کنیم، سپس به خوبی می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه گل کلم ها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله خیار و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به کاسه سالاد اضافه می کنیم. در ادامه پیازچه ها را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه کنسرو ذرت به کاسه حاوی دیگر مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در صورت تمایل می توانیم به جای استفاده از کنسرو ذرت، مقداری ذرت را به صورت آبپز یا بخارپز به سالاد اضافه کنیم. در ادامه برای تهیه سس سالاد، سس مایونز را به همراه سس خردل داخل یک کاسه کوچک با هم ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آب لیمو ترش را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه شوید را به صورت کاملا ریز خرد می کنیم و با مواد سس به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در صورتی که شوید تازه در دسترس نداشته باشیم، می توانیم از شوید خشک شده استفاده کنیم. در ادامه سس را به مواد سالاد اضافه می کنیم، سپس به خوبی مواد را زیر و رو می کنیم تا سس بهخورد مواد سالاد برود.

مرحله ششم

پس از اینکه سالاد به طور کامل آماده شد، روی کاسه سالاد را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم تا سالاد جا بیفتد. نکته مهم در مورد این سالاد این است که در صورت تمایل می توانیم گل کلم را از قبل بخار پز کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 17 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.