طرز تهیه ساندویچ گوشت خوشمزه و مخصوص با سیب زمینی

طرز تهیه ساندویچ گوشت

طرز تهیه ساندویچ گوشت گوساله چرخی و پنیر و مرغ گوشتی ریش ریش و سیب زمینی shkn d aj

ساندویچ گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۲ عدد بزرگ
پنیر پیتزا۵۰ گرم
پنیر گودا۲ ورق
سیب زمینی۱ عدد درشت
نان پیتا یا لواش۲ عدد
آرد نخودچی۱ قاشق چایخوری
پودر سیر و پاپریکابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر و پودر پیازبه مقدار کافی

دستور پخت ساندویچ گوشت

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ گوشت خوشمزه ابتدا یکی از پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم و با فشار دست آبش اضافی شا را به طور کامل می گیریم. در ادامه پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد نخودچی را به همراه مقداری پودر سیر، پاپریکا، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پودر پیاز به کاسه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم و چند دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا یکدست و منسجم شوند.

مرحله سوم

حالا روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه ساندویچ به خوبی استراحت کند. پس از گذشت یک ساعت کاسه حاوی مخلوط گوشت چرخ را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه به اندازه یک همبرگر از مایه گوشت چرخ کرده بر میداریم و با دست آنرا شکل می دهیم، سپس در روغن داغ هر دو طرف انرا سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه پیاز باقیمانده را به صورت خلالی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا کاملا کاراملی شود، سپس پیاز کارملی را کنار می گذاریم. در ادامه سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و سرخ می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله نان پیتا را باز می کنیم و یک تکه گوشت سرخ شده در آن قرار می دهیم. حالا مقداری پنیر پیتزا و یک ورق پنیر گودا به همراه مقداری پیاز کاراملی و سیب زمینی سرخ شده داخل نان قرار می دهیم و نان را جمع می کنیم.

مرحله هفتم

حالا یک تابه گریل روی حرارت قرار می دهیم و بدون ریختن هیچگونه روغنی ساندویچ ها را روی گریل قرار می دهیم تا نان ساندویچ ها برشته شود. در پایان ساندویچ ها را به همراه سیب زمینی سرخ کرده با سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 15 مهر 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه کال کباب رشتی، غذای رشتی با طعم بادمجان دودی

طرز تهیه کال کباب رشتی، غذای رشتی با طعم بادمجان دودی

طرز تهیه کال کباب کال کباب یکی از انواع غذاهای معروف و بسیار خوشمزه شمالی است که با بادمجان تهیه می شود. طعم این غذا به دلیل دودی بودن بادمجان شباهت‌هایی به …

طرز تهیه مرغ اسفناج پهلو خوشمزه به روش اصیل مازندرانی

طرز تهیه مرغ اسفناج پهلو خوشمزه به روش اصیل مازندرانی

طرز تهیه مرغ اسفناج پهلو زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. گاهی طعم مرغ خسته کننده می شود و می توان روش …

طرز تهیه فینگر فود چوبی خوشمزه و شیک برای مهمانی

طرز تهیه فینگر فود چوبی خوشمزه و شیک برای مهمانی

طرز تهیه فینگر فود چوبی فینگر فود چوبی یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و بین المللی است که معمولا به همراه سس کچاپ در کنار غذای اصلی سرو می شود، برای …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.