طرز تهیه لوه کباب خوشمزه و مجلسی به روش سنتی مازندرانی

طرز تهیه لوه کباب

طرز تهیه لوه کباب مازندران مجلسی مرغ لوه نون g i fhf

لوه کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان مازندران می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
آلو بخارا۶ عدد
پیاز۲ عدد بزرگ
رب آلو۱ قاشق غذاخوری
زرشک۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق مرباخوری
دارچین½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت لوه کباب

مرحله اول

برای تهیه لوه کباب مازندرانی ابتدا آلو بخارا را در یک کاسه آب قرار می دهیم تا به خوبی خیس بخورند. در ادامه پیازها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز طلایی شود.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت گوسفندی را به تکه های کوچک مانند گوشت خورشتی تقسیم می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. حالا گوشت را کمی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد، سپس پودر دارچین را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله سوم

حالا رب آلو را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس ۱ لیوان آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت با حرارت ملایم بپزد. در همین حین زرشک را به همراه زعفران دم کرده کمی تفت می دهیم، سپس کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت، آلو بخارا ها را آبکشی می کنیم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه فلفل قرمز را به همراه شکر اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا شکر به طور کامل حل شود.

مرحله پنجم

در این مرحله طعم غذا را می چشیم و به مقدار دلخواه نمک اضافه می کنیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم تا آلو بخارا به طور کامل بپزد و نرم شود. این خورش به صورت کم آب سرو می شود، پس باید صبر کنیم به روغن بیفتد.

مرحله ششم

پس از اینکه خورش به روغن افتاد، آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم، سپس با زرشک تزیین می کنیم. این خورش با زرشک فراوان سرو می شود، در صورت تمایل می توانیم مقدار بیشتری زرشک اضافه کنیم. در پایان خورش را به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 9 مهر 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه حلوای سرد خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه حلوای سرد خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه حلوای سرد حلوای سرد یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مقوی است که با مواد ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه …

طرز تهیه خورش کدو بادمجان خوشمزه و مجلسی با گوشت قلقلی

طرز تهیه خورش کدو بادمجان خوشمزه و مجلسی با گوشت قلقلی

طرز تهیه خورش کدو بادمجان این خورش، یک خورش ایرانی است که از بادمجان و کدو تهیه می شود. از آن جا که بعضی افراد کدو را دوست ندارند با ترکیب بادمجان، …

طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی و بسیار خوشمزه در فر

طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی و بسیار خوشمزه در فر

طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی کشک بادمجان رژیمی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب ایرانی است که با روش های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.