طرز تهیه آبگوشت بادمجان خوشمزه و مجلسی به روش همدانی

طرز تهیه آبگوشت بادمجان

طرز تهیه آبگوشت بادمجان همدان تویسرکان عدس و بادمجان hf aj fhnl hk

آبگوشت بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۴ عدد متوسط
گوشت آبگوشتی۴۰۰ گرم
عدس۱ پیمانه
کشک½ پیمانه
نعناع داغ۱ قاشق غذاخوری
پیاز داغ۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت آبگوشت بادمجان

مرحله اول

برای تهیه آبگوشت بادمجان سنتی ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا تفت دادن را یک دقیقه دیگر ادامه می دهیم تا ادویه ها با پیاز یکدست شوند. در ادامه گوشت آبگوشتی را اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم، سپس ۸ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت بپزد.

مرحله سوم

پس از گذشت ۴۵ دقیقه عدس را که از ۲ ساعت قبل خیسانده ایم به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم عدس و گوشت به طور کامل بپزند.  در همین حین بادمجان ها را پوست می گیریم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه بادمجان ها را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی سرخ می کنیم، سپس کنار می گذاریم. حالا پیاز داغ و نعناع داغ را به آبگوشت اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا صبر می کنیم تا آبگوشت جا بیفتد و تمام مواد آن بپزند، سپس در ۳۰ دقیقه پایانی پخت آبگوشت، کشک را به همراه بادمجان های سرخ شده اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آبگوشت به طور کامل جا بیفتد و آماده سرو شود.

مرحله ششم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه طعم آبگوشت را می چشیم و به مقدار دلخواه نمک به همراه ادویه های مورد سلیقه خود را اضافه می کنیم. پس از گذشت ۱۰ دقیقه آبگوشت را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان داغ سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 7 مهر 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه آش گوجه فرنگی تهرانی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه آش گوجه فرنگی تهرانی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه آش گوجه فرنگی تهرانی آش گوجه فرنگی یک آش اصیل ایرانی است که با ورود گوجه فرنگی به ایران بوجود آمد. این آش بسیار خوشمزه از گوجه فرنگی تهیه می …

طرز تهیه آش دندونی بچه خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه آش دندونی بچه خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه آش دندونی آش دندونی یکی از آش های مناسبتی ایرانی است که برای جشن دندان درآوردن کودکان پخته می شود. این آش خوشمزه از آش های معروف استان های آذربایجان …

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ خوشمزه و مجلسی زعفرانی برای ۴ نفر

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ خوشمزه و مجلسی زعفرانی برای ۴ نفر

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ باقالی پلو با مرغ مانند باقالی پلو با ماهیچه یکی از غذاهای مجلسی ایرانی است که بیشتر برای مجالس تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.