طرز تهیه پاکوره هندی خوشمزه و مخصوص با طعم تند و آتشین

طرز تهیه پاکوره هندی

طرز تهیه پاکوره هندی پوره پاکورا سس تند xvc jidi h vi iknd

پاکوره هندی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مخصوص کشور هند است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد سفید۱ پیمانه
آرد نخود خام½ پیمانه
پودر مایه خمیر فوری۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
پیازچه۵۰ گرم
تره۵۰ گرم
جعفری۵۰ گرم
گشنیز۵۰ گرم
آب ولرم۱ پیمانه
پودر سیر½ قاشق چایخوری
پودر پیاز۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
نمک و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت پکوره هندی

مرحله اول

برای تهیه پاکورا هندی تند ابتدا آرد سفید را به همراه آرد نخود خام، پودر خمیر مایه فوری و بکینگ پودر را داخل یک کاسه بزرگ با هم ترکیب می کنیم، سپس آب ولرم را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله پودر سیر را به همراه پودر پیاز، فلفل قرمز، فلفل سیاه، زردچوبه، مقداری نمک و ادویه های دلخواه خود به دیگر مواد اضافه می کنیم و مواد را کمی مخلوط می کنیم تا ادویه ها با دیگر مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا پیازچه، جعفری، گشنیز و تره را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به مایه پاکوره اضافه می کنیم. در ادامه مایه پاکوره را به خوبی ترکیب می کنیم تا سبزیجات و دیگر مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا مایه پاکوره را در وسط کاسه جمع می کنیم و روی کاسه را با سلفون یا پارچه حوله ای می پوشانیم. در ادامه کاسه را به مدت یک ساعت در جای گرم قرار می دهیم تا مایه پاکوره استراحت کند و به طور کامل عمل بیاید.

مرحله پنجم

پس از اینکه مایه پاکوره به خوبی استراحت کرد، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و به اندازه ای روغن داخل تابه می ریزیم که پاکوره ها رد روغن شناور باشند. حالا به اندازه گردو از مایه پاکوره بر می داریم و با دست شکل می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله پاکوره ها را داخل روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم سرخ شوند. در ادامه پاکوره ها را داخل توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 9 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/moradpoor_
مطالب مرتبط
طرز تهیه پاستا فارفاله با تن ماهی خوشمزه به روش فوری

طرز تهیه پاستا فارفاله با تن ماهی خوشمزه به روش فوری

طرز تهیه پاستا فارفاله با تن ماهی پاستا فارفاله با تن ماهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و رایج کشور ایتالیا است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش …

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان کوفته با سس بادمجان یکی از انواع غذاهای مجلسی و خوشزه کشور ترکیه است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه املت سیب زمینی خوشمزه و مجلسی به روش رشتی

طرز تهیه املت سیب زمینی خوشمزه و مجلسی به روش رشتی

طرز تهیه املت سیب زمینی املت سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که معمولا برای صبحانه تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.