طرز تهیه کوفته ازمیری خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه کوفته ازمیری

طرز تهیه کوفته ازمیری ترکیه سیب زمینی گوشت رستورانی xvc jidi   tji hcldvd

کوفته ازمیری یکی از انواع غذاهای خوشمزه ترکیه ای است که شباهت زیادی به کتلت گوشت دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۶۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
تخم مرغ۱ عدد
سیب زمینی۳ عدد متوسط
گوجه فرنگی۲ عدد بزرگ
سیر۲ حبه
فلفل سبز۲ عدد
جعفری خرد شده۱ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
مواد لازم سس کوفته
رب گوجه فرنگی۲ قاشق مرباخوری
آب جوشیده۱ پیمانه
روغن۱ قاشق غذاخوری
ادویه دلخواهبه مقدار کافی

دستور پخت کوفته ازمیری

مرحله اول

برای تهیه کوفته ازمیری خوشمزه ابتدا پیاز و سیر را رنده می کنیم، سپس به همراه گوشت چرخ کرده، پودر سوخاری، تخم مرغ، جعفری خرد شده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک کاسه بزرگ و جاردا مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

مایه کوفته را به خوبی ورز می دهیم تا حالتی چسبناک و منسجم پیدا کند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل ان می ریزیم. پس از اینکه روغن داغ شد دوطرف کوفته ها را به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه سرخ کردن کوفته ها به پایان رسید، سیب زمینی ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و آنها را نیز سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه به سراغ آماده کردن کوفته ها می رویم.

مرحله چهارم

برای تهیه سس کوفته ایتدا روغن را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم. رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت می دهیم تا رنگش باز شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه رنگ رب گوجه فرنگی به خوبی باز شد و طعم و بوی خامی آن گرفته شد، آب جوشیده شده را به همراه کمی ادویه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند، سپس اجازه می دهیم سس با حرارت ملایم غلیظ شود.

مرحله ششم

در این مرحله یک ظرف مناسب فر انتخاب می کنیم و کوفته ها را به همراه سیب زمینی ها سرخ شده داخل ظرف می چینیم. در ادامه گوجه فرنگی ها رو فلفل سبز را نیز خرد می کنیم و لابه لای کوفته ها قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا سس را روی مواد می ریزیم، سپس ظرف حاوی کوفته ها را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده ایم قرار می دهیم. پس از اینکه آب سس کشیده شد کوفته های ما آماده هستند.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 21 آبان 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.