طرز تهیه خورش قورمه سبزی گیلانی خوشمزه با گوجه و بادمجان

طرز تهیه خورش قورمه سبزی گیلانی

طرز تهیه خورش قورمه سبزی گیلانی سبزی قورمه سبزی شمالی چیست محلی گیلان با مرغ در گمج قرمه xvc jidi  o va r vli sfcd  dghkd

خورش قورمه سبزی گیلانی یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به گیلان می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سبزی خورشتی۵۰۰ گرم
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
لیمو عمانی۴ عدد
لوبیا چشم بلبلییک سوم لیوان
پیاز داغ۴ قاشق غذاخوری
آب نارنج۱ قاشق غذاخوری
بادمجان۴ عدد قلمی
گوجه فرنگی۳ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت قورمه سبزی گیلانی

مرحله اول

برای تهیه خورش قورمه سبزی گیلانی خوشمزه ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت خورشتی را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

گوشت را به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد، سپس مقداری فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و در حدی که مواد با هم یکدست شوند، تفت می دهیم. در ادامه لوبیا چشم بلبلی که از قبل خیسانده ایم را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ۴ لیوان آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت و لوبیا با حرارت ملایم بپزند. در همین حین سبزی خورشتی را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله سبزی سرخ شده را به خورش اضافه می کنیم. در ادامه بادمجان ها و گوجه فرنگی ها را به همراه کمی روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. حالا باید صبر کنیم تا آب اضافی خورش کشده شود و خورش به روغن بیفتد.

مرحله پنجم

در ۱۵ دقیقه پایانی پخت خورش بادمجان های سرخ شده را به همراه لیمو عمانی ها به قابلمه اضافه می کنیم. پس از اینکه خورش اماده شدف انرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم، سپس گوجه فرنگی ها را به خورش اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در پایان خورش را به همراه برنج کته شده سرو می کنیم. دوستانی که در منزل گمج دارند توصیه می کنیم این خورش را در گمج درست کنند. نکته دیگر اینکه به جای لیمو عمانی می توانیم از آب نارنج هم استفاده کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 30 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/azin_cook

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.