طرز تهیه شامی ماهی خوشمزه و مجلسی به روش بوشهری

طرز تهیه شامی ماهی

طرز تهیه شامی ماهی چرخ کرده کتلت خوشمزه کپور خاردار بوشهری چگونه کتلت ماهی درست کنیم خام xvc jidi ahld lhid

شامی ماهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی دریایی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت ماهی۳۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد متوسط
تخم مرغ۱ یا ۲ عدد
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
گشنیز تازه۳۰۰ گرم
شنبلیله تازه۵۰ گرم
فلفل سبز۲ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۲ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی

دستور پخت شامی ماهی

مرحله اول

برای تهیه شامی ماهی خوشمزه ابتدا ماهی را به همراه ۱ تا ۲ پیمانه آب و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریع تر به نقطه جوش برسد.

مرحله دوم

پس از اینکه آب درون قابلمه به نقطه جوش رسید، ۵ دقیقه زمان می دهیم تا فقط لایه رویی گوشت ماهی بپزد، سپس ماهی را از آب جوش خارج می کنیم و استخوان های موجود در گوشت ماهی را با دقت خارج می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت ماهی را به همراه سیب زمینی، پیار، سیر، گشنیز، شنبلیله و فلفل سبز دو مرتبه چرخ می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی موجود در مواد را می گیریم و مواد چرخ شده را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در ادامه آرد سفید و تخم مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم. در ادامه مایه شامی را با دست ۵ تا ۱۰ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا کاملا یکدست و منسجم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کتلت بر می داریم و با دست به صورت گرد حالت می دهیم و در روغن می اندازیم.

مرحله ششم

پس از اینکه یک سمت شامی ها رنگ گرفت و به خوبی سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در پایان شامی ها را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 29 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/pariyachef

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.