طرز تهیه تپسی کباب خوشمزه و مخصوص به روش سنتی ترکیه

طرز تهیه تپسی کباب

طرز تهیه تپسی کباب تبسی کباب ترکیه ای xvc jidi j sd fhf

تپسی کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه ترکیه است که در سراسر جهان به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
بادمجان۵ عدد متوسط
گوجه فرنگی۶ عدد متوسط
پیاز۲ عدد متوسط
سیر۳ حبه
فلفل سبز تند۴ عدد
پیازچه و جعفری½ پیمانه
روغن زیتونبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و زردچوبهبه مقدار کافی

دستور پخت تپسی کباب

مرحله اول

برای تهیه تپسی کباب ترکیه ای ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم، سپس به صورت ورقه ای از قسمت طولی بادمجان ها برش می زنیم. در ادامه مقداری نمک روی بادمجان ها می پاشیم تا روغن کمتری جذب کنند.

مرحله دوم

در این مرحله پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم، پس از گرفتن آب اضافی شان به یک کاسه مناسب منتقل می کنیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه به کاسه حاوی پیاز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا سیر، جعفری و پیازچه را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به کاسه مواد اضافه می کنیم. در ادامه مواد کباب را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه با دست مانند کباب کوبیده ورز می دهیم تا کاملا چسبناک و منسجم شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاسه حاوی مایه کباب را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم. در همین پوست گوجه فرنگی ها را می گیریم و آنها را به صورت ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

پس از اینکه مایه کباب به خوبی استراحت کرد، آنرا از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن زیتون یا روغن مایع اضافه می کنیم. در ادامه به اندازه یک نارنگی از مایه کباب بر می داریم.

مرحله ششم

حالا انرا مانند کوفته به صورت بیضی شکل در دست حالت می دهیم و در روغن می اندازیم و سرخ می کنیم. به همین ترتیب تمام مایه کباب را سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه بادمجان ها را آبکشی می کنیم و آنها را نیز سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کباب های سرخ شده را به همراه بادمجان ها داخل یک ظرف مناسب فر قرار می دهیم و گوجه فرنگی خرد شده را روی مواد می ریزیم. در ادامه فلفل های سبز را هم خرد می کنیم و در بین مواد قرار می دهیم.

مرحله هشتم

فر را از ۱۰ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس کباب را به مدت ۳۰ دقیقه در فر قرار می دهیم تا آب اضافی گوجه فرنگی کشیده شود و کباب به روغن بیفتد. در پایان کباب را به همراه کته سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/azin_cook

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.