طرز تهیه کباب زردک خوشمزه به روش اصفهانی با سرکه و شیره

طرز تهیه کباب زردک

طرز تهیه کباب زردک مشتی یزدی اصفهانی با شیره و سرکه xvc jidi fhfh cvn

کباب زردک که با نام کباب مُشتی هم شناخته می شود یکی از انواع کباب های سنتی شهر اصفهان است، برای مشاهده این آموزش آشپزی اصفهانی در ادامه با وبسایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
شیره انگور۳ قاشق غذاخوری
سرکه قرمز۵ قاشق غذاخوری
زردک۲ عدد
آرد نخودچیبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کباب زردک

مرحله اول

برای تهیه کباب زردک خوشمزه ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و آب اضافی اش را با دست می گیریمف سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، در ادامه گوشت چرخ کرده را به کاسه حاوی پیاز اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پوست زردک ها را می گیریم، سپس رنده می کنیم و به همراه مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا حالتی چسبناک و منسجم پیدا کنند.

مرحله سوم

در صورتی که مایه کباب آبکی و شل بود باید کمی آرد نخودچی اضافه کنیم تا منسجم شود. در ادامه روی کاسه حاوی مایه کباب را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب استراحت کند.

مرحله چهارم

پس از گذشت یک ساعت مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل تابه می ریزیم، در ادامه به اندازه یک نارنگی از مایه کباب بر می داریم و با دست حالت می دهیم.

مرحله پنجم

ظاهر این کباب تقریبا شبیه به کباب لقمه است، در ادامه کباب ها را داخل روغن داغ سرخ می کنیم. پس از اینکه تمام مایه کباب را سرخ کردیم، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و سرکه را به همراه شیره و نصف لیوان آب به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه مخلوط سرکه و شیره به نقطه جوش رسید، حرارت زیر تابه را ملایمتر می کنیم و کباب های سرخ شده را درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم به مدت یک ساعت بپزند تا مخلوط سرکه و شیره به خورد کباب ها برود.

مرحله هفتم

پس از اینکه سس موجود در تابه غلیظ شد و کباب ها به طور کامل پختند، حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم، سپس کباب ها را به همراه باقیمانده در تابه داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

نکات پخت کباب زردک

طعم کباب زردک

یکی از مهم ترین نکات تهیه این کباب طعم دهی به آن می باشد، به این صورت که بدانیم که چقدر شیره و چقدر سرکه باید اضافه کنیم. حتما بعد از اضافه کردن شیره و سرکه طعم کباب را می چشیم و در صورتی که با ذائقه ما سازگار نبود می توانیم مقدار سرکه یا شیره را افزایش دهیم.

جایگزین زردک

زردک شباهت بسیار زیادی به هویج دارد و با نام هویج ایرانی هم شناخته می شود. البته زردک فصل مشخصی دارد و در همه فصل ها موجود نمی باشد. به همین دلیل در صورتی که زردک در دسترس نبود می توانیم از هویج هم استفاده کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 31 شهریور 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه کباب تابه ای بدون روغن خوشمزه به روش رژیمی

طرز تهیه کباب تابه ای بدون روغن خوشمزه به روش رژیمی

طرز تهیه کباب تابه ای بدون روغن کباب تابه ای از غذاهای بسیار محبوب و پر طرفدار میان ایرانیان است که به همین دلیل با دستورهای متنوعی تهیه می شود. امروزه خیلی …

طرز تهیه نودل با سس گوشت خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه نودل با سس گوشت خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه نودل با سس گوشت نودل، از آن دسته غذاهای پرطرفدار و محبوب آسیای شرقی است که مدتی می­باشد در ایران نیز به شکل و فرم های مختلفی عرضه می­شود. این …

طرز تهیه پیده چانتیک خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه پیده چانتیک خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه پیده چانتیک پیده چانتیک از غذاهای سنتی و خوشمزه کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیده …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.