طرز تهیه پیتزا برگر خوشمزه و مخصوص فینگرفود رستورانی

طرز تهیه پیتزا برگر

طرز تهیه پیتزا برگر خانگی نواب ابراهیمی رستورانی xvc jidi djch fv v

پیتزا برگر یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه بین المللی است که به عنوان پیش غذا سرو می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم خمیر
آرد سفید۲٫۵ پیمانه
روغن مایع¼ پیمانه
خمیر مایه۲ قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
شیر گرم۱ لیوان

دستور تهیه خمیر

مرحله اول

برای تهیه خمیر برگر ابتدا خمیر مایه را به همراه شکر، نمک و آرد داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و در حدی که با هم ترکیب شوند مخلوط می کنیم. در ادامه روغن مایع را اضافه می کنیم و پس از ان شیر را کم کم اضافه می کنیم.

مرحله دوم

ممکن است تمام شیر مصرف نشود، به همین دلیل شیر را کم کم اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود. خمیر ما باید در پایان خمیری یکدست و نرم باشد که پس از اینکه آماده شد به دست نچسبد.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیر اماده شد، با دست آنرا به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم، سپس یک کاسه مناسب را با روغن چرب می کنیم و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم. روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و روی سلفنون یک دستمال می اندازیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کاسه حاوی خمیر را به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت در یک جای گرم قرار می دهیم تا خمیر ور بیاید و حجمش دو برابر شود. در حین اماده شدن خمیر به سراغ آماده کردن برگرها و دیکر مواد میانی خمیر می رویم.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
سوسیس۱ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای½ فلفل
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور تهیه پیتزا برگر

مرحله اول

برای تهیه پیتزا برگر خوشمزه ابتدا گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از اینکه آب اضافی اش را گرفتیم به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا منسجم و یکدست شوند. سپس از مواد برگرهای کوچک درست می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم، سپس صبر می کنیم تا روغن داغ شود.

مرحله سوم

پس از اینکه روغن داغ شد، برگرها را در تابه می اندازیم و به طور کامل دو طرف برگرها را سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه سوسیس ها را به صورت حلقه ای و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر ماده شد، انرا به سطح کار منتقل می کنیم، سپس کمی ورز می دهیم تا هوای اضافی آن گرفته شود. حالا خمیر را با قطر نیم سانتی متر باز می کنیم و با کاتر گرد یا پیاله ماست خوری قالب می زنیم.

مرحله پنجم

خمیر های قالب زده را داخل قالب مافین قرار می دهیم، سپس کمی پنیر پیتزا و چند قطعه سوسیس داخل خمیر قرار می دهیم. در ادامه یک عدد برگر روی سوسیس قرار می دهیم، سپس کمی پنیر پیتزا روی برگر می ریزیم.

مرحله ششم

در پایان لبه های خمیر را در وسط ان جمع می کنیم و فشار می دهیم تا به هم بچسبند. در ادامه مقداری پنیر و کمی فلفل دلمه ای روی خمیر می ریزیم. به همین ترتیب تمام خمیرها را در قالب مافین اماده می کنیم.

مرحله هفتم

حالا قالب مافین را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فر که از ۱۰ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده ایم قرار می دهیم تا پیتزا برگرها بپزند. در پایان پیتزا برگرها را از وسط برش می زنیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 25 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/foods.arezoo

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.