طرز تهیه چیکن برگر خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه چیکن برگر

طرز تهیه چیکن برگر مک دونالد با قارچ سوخاری انواع چیکن برگر ادویه مخصوص برگر مرغ چیکن آلفردو xvc jidi  d k  fv v

چیکن برگر یکی از انواع برگرهای خوشمزه و پرطرفدار است که به عنوان یک ساندویچ بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
سیر۱ حبه
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
پنیر ورقه ای۲ عدد
پاپریکا½ قاشق چایخوری
نان همبرگر۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت چیکن برگر

مرحله اول

برای تهیه چیکن برگر خوشمزه ابتدا سینه مرغ را چرخ می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم و به کاسه حاوی مرغ اضافه می کنیم. سیر را هم رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه آرد سوخاری و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم و مواد را ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا با هم ترکیب و منسجم شوند.

مرحله سوم

حالا باید برگرها را قالب بزنیم، برای این منظور می توانیم از دستگاه همبرگر زن استفاده کنیم. اگر دستگاه همبرگر زن در درسترس نداشتیم داخل درب یک ظرف گرد یک پلاستیک فریزر قرار می دهیم و نصف مایه چیکن برگر را داخل آن می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا با فشار کف دست مایه چیکن برگر را صاف می کنیم، سپس لبه پلاستیک را به آرامی می کشیم و چیکن برگر قالب زده شده را از درب ظرف خارج می کنیم. به همین ترتیب چیکن برگر بعدی را هم قالب می زنیم و به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه برگرها را از فریزر خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل آن میریزیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد برگرها را داخل تابه می اندازیم تا سرخ شوند.

مرحله ششم

پس از اینکه یک سمت برگرها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در پایان برگرها را داخل نان های همبرگر قرار می دهیم، سپس پنیر های ورقه ای را روی برگرها قرار می دهیم و با مواد دلخواه نان ها را پر می کنیم.

مرحله هفتم

برای پر کردن نان انواع برگرها معمولا از ترکیب کاهو، گوجه فرنگی، پیاز و خیارشور خرد شده استفاده می شود. در پایان ساندویچ ها را در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه سس کچاپ یا سس مایونز سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 24 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/mojezeyechashni

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.