طرز تهیه کوفته پسته خوشمزه و مجلسی به روش شمالی

طرز تهیه کوفته پسته

طرز تهیه کوفته پسته و انار خوشمزه و مجلسی xvc jidi tji sji

کوفته پسته یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۶۵۰ گرم
پیاز۳ عدد متوسط
تخم مرغ۱ عدد
مغز پسته¾ پیمانه
گوجه فرنگی۴ عدد متوسط
پودر گردو¼ پیمانه
پودر زیره سبز۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت کوفته پسته

مرحله اول

برای تهیه کوفته پسته خوشمزه ابتدا پسته را خرد می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه ۲ عدد پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی اش را می گیریم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر زیره سبز به کاسه می افزاییم و مواد را با دست چند دقیقه ورز می دهیم تا حالت چسبناکی پیدا کنند و کاملا منسجم و یکدست شوند.

مرحله سوم

در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کوفته استراحت کند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن مایع داخل تابه می ریزیم، سپس کوفته های را به صورت گرد با دست شکل می دهیم و در روغن داغ سرخ می کنیم. پس از اینکه سرخ کردن کوفته ها به پایان رسید، کمی روغن به همان تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس پوست گوجه فرنگی ها را می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را به همراه کمی ادویه به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا گوجه فرنگی ها مانند املت به خوبی روغن بیندازند. در پایان کوفته ها را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه سس گوجه فرنگی سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 22 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.