طرز تهیه شیرینی ایشلیک خوشمزه و مجلسی به روش ترکیه ای

طرز تهیه شیرینی ایشلیک

طرز تهیه شیرینی ایشلیک عید نوروز ترکیه ای xvc jidi advdkd hdagd

شیرینی ایشلیک یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ترکیه است که برای اعیاد مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی ایشلیک
خامه صبحانه۳۰۰ گرم
کره۲۵۰ گرم
بکینگ پودر½ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
آرد سفیدبه مقدار کافی
مواد میانی شیرینی
گردو½ پیمانه
پودر قند۳ قاشق غذاخوری
پودر هل½ قاشق مرباخوری
مواد لازم شربت بار
شکر۲ لیوان
آب۲ لیوان
گلوکز۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت شیرینی ایشلیک

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ایشلیک ترکی ابتدا خامه و کره را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند. در ادامه برای تهیه شربت بار، شکر و آب را داخل یک قابلمه مناسب مخلوط می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا صبر می کنیم که شربت به جوش بیاید، سپس حرارت زیر قابلمه را ملایم می کنیم و پس از گذشت ۱۰ دقیقه گلوکز را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گلوکز به مدت ۱۰ دقیقه با شربت بجوشد، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله برای تهیه خمیر، ابتدا کره را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی با همزن برقی می زنیم تا رنگ کره کرمی شود، سپس خامه را اضافه می کنیم و هم زدن مواد را ادامه می دهیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله بکینگ پودر را به مواد اضافه می کنیم و در ادامه آرد را الک می کنیم و کم کم به مواد اضافه می کنیم. پس از اینکه خمیر جمع شد، همزن را کنار می گذاریم و خمیر را با نوک انگشت مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روی خمیر را با پارچه می پوشانیم و به سراغ اماده کردن مواد میانی شیرینی می رویم. برای تهیه مواد میانی مغز گردو را خرد می کنیمف سپس پودر هل و پودر قند را اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه که خمیر استراحت کرد، آنرا به سطح کار انتقال می دهیم. حالا به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و کف دستمان انرا صاف می کنیم، سپس وسط خمیر کمی از مواد میانی قرار می دهیم و له های خمیر را به وسط جمع می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر را با دست کمی فشار می دهیم تا صاف شود، سپس با مهر یا چنگال روی خمیر را به شکل برگ تزیین می کنیم. به همین ترتیب خمیر را اماده می کنیم و درون سینی فر قرار می دهیم (نیاز به چرب کردن سینی نیست)

مرحله هشتم

در این مرحله روی شیرینی ها را باز رده تخم مرغ رومال می کنیم، سپس سینی را داخل فر که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده ایم قرار می دهیم و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می دهیم تا شیرینی ها بپزند.

مرحله نهم

پس از اینکه کف شیرینی ها طلایی شد و رنگ گرفت باید آنها را از فر خارج کنیم. به محض اینکه شیرینی ها را از فر خارج کردیم باید انها را به مدت ۵ دقیقه داخل شربت بار که کاملا سرد شده است بریزیم تا شربت را کاملا جذب کنند.

مرحله دهم

حالا پس از گذشت ۵ دقیقه شیرینی ها را از شربت بار خارج می کنیم و درون توری فلزی قرار می دهیم تا شربت اضافی شان خارج شود. ر پایان شیرینی ها را داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 22 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/shirinin_mutfaki
مطالب مرتبط
طرز تهیه هلو بو داده عسلی خوشمزه و مخصوص برای عصرانه

طرز تهیه هلو بو داده عسلی خوشمزه و مخصوص برای عصرانه

طرز تهیه هلو بو داده عسلی اگر هوس چیز های شیرین می کنید، اما می دانید که خوردن آبنبات باعث می گردد بی حال و کسل شوید، می توانید از این گزینه …

طرز تهیه کرم شکلاتی حرفه ای و براق برای انواع کیک و شیرینی

طرز تهیه کرم شکلاتی حرفه ای و براق برای انواع کیک و شیرینی

طرز تهیه کرم شکلاتی در خیلی از دستورهای کیک و آشپزی ها به کرم شکلاتی بر می خوریم. این کرم خوشمزه نوعی کرم تزیینی خوشمزه است که برای تزیین و زیباسازی انواع …

طرز تهیه قرابیه چرخ فلکی خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه قرابیه چرخ فلکی خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه قرابیه چرخ فلکی قرابیه چرخ فلکی یکی از شیرینی‌های خوشمزه و بی نظیر ترکیه‌ای است که بافتی سبک و ترد دارد و یک میان وعده مناسب و شیک برای پذیرایی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.