طرز تهیه کباب انگشتی خوشمزه و مخصوص به روش کشمیری

طرز تهیه کباب انگشتی

طرز تهیه کباب انگشتی کشمیری کباب بند انگشتی پاکستانی هندی xvc jidi  fhfh hk ajd

کباب انگشتی که با نام کباب کشمیری هم شهرت دارد یکی از انواع کباب های ساده خانگی است، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
نان تست۱ عدد
زرده تخم مرغ۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کباب انگشتی

مرحله اول

برای تهیه کباب انگشتی کشمیری ابتدا قسمت های خشک اطراف نان تست را جدا می کنیم، سپس نان تست را داخل یک کاسه جادار و مناسب می ریزیم و کمی آب اضافه می کنیم تا نان تست حالت خمیری پیدا کند.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و به کاسه حاوی نان تست اضافه می کنیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه زرده تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم و با دست به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

ماسه کباب را چند دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا منسجم و چسبناک شود. حالا یک سلفون روی درب کاسه می کشیم و آنرا به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. اگر کمبود وقت داشته باشیم می توانیم کباب را بدون استراحت سرخ کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه مایه کباب به خوبی استراحت کرد، آنرا از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم. پس از اینکه روغن داغ شد کباب ها را با دست به شکل لوله شکل می دهیم و در روغن سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه کباب ها به خوبی سرخ شدند، چند عدد گوجه فرنگی هم به تابه اضافه می کنیم و در تابه را می گذاریم تا گوجه فرنگی ها نرم شوند و کباب ها هم کمی نرم تر شوند. در پایان کباب ها را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 1 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ashpazihaye_maryam
مطالب مرتبط
طرز تهیه نودل مرغ خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه نودل مرغ خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه نودل مرغ نودل مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده شرق آسیا است که به عنوان یک غذای خیلی فوری شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه آش شله قلمکار نذری خوشمزه و مجلسی اصفهانی

طرز تهیه آش شله قلمکار نذری خوشمزه و مجلسی اصفهانی

طرز تهیه آش شله قلمکار آش شله قلمکار یکی از آش های سنتی و بسیار محبوب در میان ایرانیان است که مانند آش رشته به صورت نذری طبخ می شود. برای مشاهده …

طرز تهیه زیره پلو با مرغ خوشمزه و مخصوص به روش کرمانی

طرز تهیه زیره پلو با مرغ خوشمزه و مخصوص به روش کرمانی

طرز تهیه زیره پلو با مرغ زیره پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر کرمان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.