طرز تهیه کوکوی تره خوشمزه و مجلسی به روش سنتی تبریزی

طرز تهیه کوکوی تره

طرز تهیه کوکوی تره کوهی و پیازچه با سیب زمینی و اسفناج خواص در فر xvc jidi      jvi

کوکوی تره یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که اصالت آن متعلق به تبریز می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تره۸۰۰ گرم
سیر۲ حبه
تخم مرغ۴ عدد درشت
زرشک۲ قاشق غذاخوری
گردو۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی
زردچوبه و روغنبه اندازه کافی

دستور پخت کوکوی تره

مرحله اول

برای تهیه کوکوی تره تبریزی ابتدا تره هار ا پس از شستشو و خشک کردن، به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم. البته در برخی مناطق تره را به صورت درشت تر خرد می کنند که سلیقه ای می باشد و شما هم می توانید به صورت دلخواه خرد کنید.

مرحله دوم

در این مرحله تره خرد شده را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس زرشک را به همراه مغر گردوی خرد شده به کاسه اضافه می کنیم. در صورتی که تمایل ندارید مغز گردو را زیر دندان احساس کنید می توانید انرا به طور کامل پودر کنید.

مرحله سوم

در این مرحله سیرها را با رنده ریز رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را به کاسه مواد اضافه کرده و پس از ان مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و مواد را با قاشق مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه مایه کوکو یکدست شد، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن درون تابه می ریزیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد ماسه کوکو را به صورت یک جا درون تابه می ریزیم و روی ان با پشت قاشق صاف می کنیم.

مرحله پنجم

حالا باید صبر کنیم تا قسمت زیرین کوکو به طور کامل سرخ شود، پس از اینکه قسمت زیرین کوکو سرخ شدف آنرا به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود، سپس کوکو را به همراه نان تازه سرو می کنیم.

مرحله ششم

در صورتی که بخواهیم از این کوکوی خوشرنگ به عنوان پیش غذا استفاده کنیم توصیه می شود برای پخت ان از قالب های کوچک با طرح دلخواه استفاده کنید. برای این منظور قالب را با روغن چرب می کنیم و درون تابه قرار می دهیم.

مرحله هفتم

سپس مقداری از مایه کوکو با قاشق درون قالب می ریزیم تا پر شود. حالا صبر می کنیم کوکو سرخ شود، سپس قالب را بر می گردانیم تا سمت دیگر کوکو نیز سرخ شود، با این روش کوکوهای ما ظاهر شیک تری خواهند داشت.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 12 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/elmira.ally
مطالب مرتبط
طرز تهیه حمیس باقلا خوشمزه و ساده به روش جنوبی

طرز تهیه حمیس باقلا خوشمزه و ساده به روش جنوبی

طرز تهیه حمیس باقلا حمیس باقلا یکی از انواع غذاهای خوشمزه شهر دزفول است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه …

طرز تهیه خوراک میگو رژیمی خوشمزه و مخصوص با سس تند

طرز تهیه خوراک میگو رژیمی خوشمزه و مخصوص با سس تند

طرز تهیه خوراک میگو رژیمی طرز تهیه خوراک میگو رژیمی یگی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با …

طرز تهیه مرغ پرتقالی فوق العاده خوشمزه و مجلسی به روش شمالی

طرز تهیه مرغ پرتقالی فوق العاده خوشمزه و مجلسی به روش شمالی

طرز تهیه مرغ پرتقالی مرغ پرتقالی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی شمالی است که می توانید با گوشت مرغ تهیه کنید. این غذای خوشمزه طعمی ترش یا ملس دارد و …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.