طرز تهیه کیک کشمش و گردو خوشمزه و ساده به روش بازاری

طرز تهیه کیک کشمش و گردو

طرز تهیه کیک کشمش و گردو و دارچین کیک کشمش و گردو دونفره کیک کشمش و گردو آشپزخانه کوچک من کیک کشمش و گردو شف طیبه کیک کشمش و گردو ایران کوک کیک کشمش و گردو با کره کیک گردو و کشمش و خرما

کیک کشمش و گردو یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای میان وعده یا عصرانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کشمش و گردو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک کشمش و گردو
آرد قنادی۲ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان
ماست⅔ لیوان
روغن مایع⅔ لیوان
بکینگ پودر۱٫۵ قاشق چایخوری
کشمش½ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
گردوی خرد شده½ لیوان

طرز تهیه کیک کشمش و گردو

مرحله اول

برای تهیه کیک کشمشی و گردویی خوشمزه در ابتدای کار ۲ قاشق غذاخوری از آرد بر می داریم و با گردوی خرد شده و کشمش ترکیب می کنیم، سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم

باقیمانده آرد را با بکینگ پودر ترکیب می کنیم، سپس ۳ بار الک کرده و کنار می گذاریم. در ادامه قالب مورد نظرمان با مقداری کره چرب کرده و کمی آردپاشی می کنیم، سپس بر می گردانیم تا آرد اضافی بیرون بریزد.

مرحله سوم

در این مرحله وانیل را به همراه شکر و تخم مرغ هم دمای محیط درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن برقی یا دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و رنگ آن مایل به کرمی شود.

مرحله چهارم

حالا روغن مایع و ماست غلیظ را به کاسه می افزاییم و در حد ۳۰ ثانیه دیگر هم می زنیم تا بافت مواد یکدست شود. در ادامه مخلوط آرد و بکینگ پودر را در ۲ مرحله اضافه کرده و فقط چند ثانیه مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله یک سوم از مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس ترکیب گردو و کشمش آرد را به صورت پخش درون قالب می ریزیم. در ادامه باقیمانده مایه کیک را اضافه می کنیم و قالب را درون فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه بپزد. پس از گذشت ۴۵ دقیقه کیک را با خلال دندان چک می کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته بود از فر خارج می کنیم. در نهایت کیک را از قالب خارج کرده و پس از برش زدن سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 13 دی 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه نان شیرمال خانگی خوشمزه و پف دار به روش ترکیه ای

طرز تهیه نان شیرمال خانگی خوشمزه و پف دار به روش ترکیه ای

طرز تهیه نان شیرمال نان شیرمال یکی از انواع نان های سنتی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که به عنوان صبحانه و عصرانه مصرف می شود، برای مشاهده این اموزش شیرینی پزی …

طرز تهیه بامیه ترکی خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه بامیه ترکی خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه بامیه ترکی بامیه ترکی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. بامیه ترکی شباهت زیادی به بامیه ما …

طرز تهیه چیز تارت گلابی خوشمزه و مخصوص برای عصرانه

طرز تهیه چیز تارت گلابی خوشمزه و مخصوص برای عصرانه

طرز تهیه چیز تارت گلابی تارت یک شیرینی محبوب بین‌المللی که با خمیری ساده تهیه می‌شود. این خمیر اصولاً از مخلوط آرد و کره به دست می‌آید و پس از چند ساعت …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.