طرز تهیه نان رول زعفرانی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه نان رول زعفرانی

طرز تهیه نان رول زعفرانی , دستور پخت نان رول زعفرانی

نان رول زعفرانی یکی از انواع نان های خوشمزه و شیک بین المللی است که برای عصرانه یا صبحانه گزینه مناسبی می باشد، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان رول زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان رول زعفرانی
آرد نان فانتزی۳۰۰ گرم
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
شکر۴۰ گرم
نمک نوک قاشق چایخوری
آب ولرم۱۱۰ گرم
کره۴۰ گرم
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
کره برای رومال۶۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه نان رول زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه نان رول زعفرانی نصف فنجان از آب را به همراه خمیر مایه و ۱ قاشق چایخوری از شکر درون یک ظرف کوچک با هم ترکیب می کنیم و به مدت ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا خمیر مایه فعال شود.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان باقیمانده آب را به همراه زعفران دم کره درون یک کاسه بزرگ با هم ترکیب می کنیم. در ادامه مخلوط خمیر مایه را اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله شکر را به همراه کره نرم، نمک و آرد به کاسه اضافه کرده و مواد را ابتدا با قاشق و پس از آن با دست ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف جمع شود. اگر خمیر سفت بود، کم کم آب اضافه می کنیم تا خمیر بافتی نرم و لطیف پیدا کند.

مرحله چهارم

کاسه را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس خمیر را چونه می گیریم و درون کاسه قرار می دهیم. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا خمیر استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان پف اضافی خمیر را با دست می گیریم، سپس آنرا به ۸ قسمت مساوی تقسیم کرده و چانه می کنیم. در ادامه روی خمیرها را با پلاستیک می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه دیگر استراحت می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان چانه ها را باز می کنیم و مقداری کره روی آنها می مالیم، سپس به صورت رول جمع می کنیم. تمام خمیرها را به همین صورت آماده می کنیم و مجددا روی خمیرها را با پلاستیک می پوشانیم.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود. در همین حین زرده تخم مرغ را با کمی زعفران ترکیب می کنیم و خمیرها را با این ترکیب رومال می کنیم.

مرحله هشتم

سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرها را به آرامی به سینی فر منقل می کنیم. می توانیم از قالب مخصوص استفاده کنیم تا هنگام انتقال خمیرها، تغییری در ظاهر آنها ایجاد نشود. در ادامه سینی را درون فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه برای پخت نان ها کافی است، پس از گذشت این زمان فر را خاموش کرده و گریل را روشن می کنیم. پس از اینکه روی نان های رنگ گرفت و به خوبی طلایی شدند، آنها را از فر خارج می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 3 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.