طرز تهیه نان رول شکلاتی خوشمزه و مخصوص مناسب عصرانه

طرز تهیه نان رول شکلاتی

نان رول شکلاتی , طرز تهیه نان رول شکلاتی , دستور پخت نان رول شکلاتی فرانسوی

نان رول شکلاتی یکی از انواع نان های خوشمزه و بسیار محبوب در کشور فرانسه است که معمولا برای صبحانه یا عصرانه سرو می شود. این نان خوشمزه به طور معمول در کنار مغز گردو عسل سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان رول شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان رول شکلاتی
آرد سفید۴۰۰ گرم
خمیر مایه فوری۱ و ½ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
نمک½ قاشق چایخوری
شکر۳ قاشق غذاخوری
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
شیر ولرمدو سوم پیمانه
کره ذوب شده و شکلات تخته ایبه مقدار لازم

طرز تهیه نان رول شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه نان رول شکلاتی خوشمزه ابتدا آرد را پس از الک کردن به همراه نمک، شکر و خمیر مایه ( خمیر مایه چیست؟ ) با هم درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به ترکیب آرد اضافه می کنیم و با یک قاشق هم می زنیم تا با هم ترکیب شوند، بعد از اینکه مواد را دو دقیقه ترکیب کردیم، تخم مرغ و روغن را به کاسه اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم تا به خوبی مخلوط شوند.

مرحله سوم

حالا باید مواد را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه با دست ورز دهیم تا خمیری یکدست به دست بیاید. در ادامه روی خمیر را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یک جای گرم و تاریک قرار می دهیم تا حجم خمیر دو برابر شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت یک ساعت، خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم و کمی ورز می دهیم تا هوای اضافی درون خمیر خارج شود. در ادامه خمیر را به ۴ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و هر قسمت را با وردنه به صورت یکدست باز می کنیم.

مرحله پنجم

اندازه خمیرهای باز شده باید حدودا ۱۵ در ۲۰ سانتی متر باشد. در ادامه روی دو تکه از خمیرهای مقداری کره می مالیم و دو خمیر دیگر را روی آنها قرار می دهیم. حالا لبه های خمیر را به وسط جمع می کنیم و روی لبه ها هم کمی کره می مالیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیرها را مانند یک رول جمع می کنیم. در پایان باید دو خمیر رول شده داشته باشم. حالا خمیرها را به مدت ۳۰ دقیقه دیگر در فضای محیط استراحت می دهیم. پس از گذشت این زمان خمیرها را مجددا با وردنه باز می کنیم.

مرحله هفتم

حالا باید اندازه هر خمیر با شده حدودا ۲۵ در ۳۰ سانتی متر باشد. در ادامه خمیرهای را به صورت ورق های ۵ سانتی متری به صورت طولی برش می زنیم. یعنی هر خمیر باید ۵ نواری ۳۰ سانتی متری به ما بدهد که جمعا می شود ۱۰ نوار.

مرحله هشتم

در این مرحله روی لبه هر خمیر نواری کمی شکلات تخته ای خرد شده قرار می دهیم و آنرا مانند رولت جمع می کنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم و رول های آماده شده را درون سینی فر می چینیم.

مرحله نهم

مجددا ۳۰ دقیقه دیگر به رول ها استراحت می دهیم. پس از گذشت ۲۰ دقیقه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود، سپس روی رول ها را با ترکیب ۲ قاشق غذاخوری شیر و ۱ زرده تخم مرغ رومال می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله سینی فر را درون فر قرار می دهیم و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه زمان می دهیم تا رول های شکلاتی بپزند. در پایان پخت چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی رول ها طلایی شود، سپس به همراه عسل و گردوی خرد شده سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 18 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.