طرز تهیه مافین هلو خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه مافین هلو

طرز تهیه مافین هلو , دستور پخت مافین هلو

مافین هلو یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه فصل تابستان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین هلو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مافین هلو
آرد قنادی۱٫۵ پیمانه
شکر½ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
دارچین¼ قاشق چایخوری
جوز هندی⅛ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
روغن مایع⅓ پیمانه
عسل۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
شیر½ پیمانه
وانیلنوک قاشق چایخوری
هلوی خرد شده۱٫۵ پیمانه

طرز تهیه مافین هلو

مرحله اول

برای تهیه مافین هلوی مجلسی در ابتدای کار آرد را پس از الک کردن به همراه شکر، دارچین، جوزهندی و نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی زیر و رو می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند.

مرحله دوم

تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال مخلوط می کنیم تا از لختگی خارج شود، سپس شیر را به همراه روغن مایع، عسل و وانیل به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در ادامه ترکیب مواد تر را به کاسه حاوی مواد خشک اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که نیازی نیست مواد را بیش از حد مخلوط کنیم، فقط باید در حدی مخلوط کنیم که بافت خمیر یکدست شود. پس از اینکه بافت مواد یکدست شد، هلو را اضافه کرده و ترکیب می کنیم، سپس کپسول های مافین را درون قالب قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را بین ۸ تا ۹ قالب مافین تقسیم می کنیم. توجه داشته باشید نباید بیش از سه چهارم حجم قالب ها را پر کنیم، چون مافین ها پس از پخت، پف می کنند و از قالب خارج می شوند که باعث خراب شدن ظاهرشان می شود.

مرحله ششم

حالا قالب را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم مافین ها به مدت ۱۵ دقیقه بپزند، سپس از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شوند. مافین ها را درون ظرف درب دار تا ۴ روز می توانیم نگهداری کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 5 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.