طرز تهیه کیک سیب کاراملی خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه کیک سیب کاراملی

طرز تهیه کیک سیب کاراملی , دستور پخت کیک سیب کاراملی

کیک سیب کاراملی یکی از انواع کیک های خوشمزه و متفاوت است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب کاراملی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک سیب کاراملی
سیب۳ عدد
تخم مرغ۲ عدد
آرد۱ و ⅓ پیمانه
شکر½ پیمانه
شیر½ پیمانه
روغن مایع⅓ پیمانه
وانیل۱ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
کره۴۰ گرم
مغز بادام یا گردوبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک سیب کاراملی

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب کاراملی خوشمزه در ابتدای کار سیب ها را می شوییم، سپس پوست شان را جدا کرده و به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه شکر را درون یک قابلمه نچسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم شکر کاملا ذوب و کاراملی شود، سپس سیب خرد شده را اضافه کرده و به مدت ۴ دقیقه زمان می دهیم تا سیب بپزد. پس از گذشت این زمان مغز گردو را به همراه کره و دارچین به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پس از مخلوط کردن تابه را روی از وری حرارت برداشته و اجازه می دهیم محتوی درون تابه خنک شود. حالا به سراغ درست کردن مایه کیک می رویم، برای این منظور ابتدا فر را با حرارت ۱۸۰ رجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله چهارم

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی در حدی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود. حالا شیر و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با کمک لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود.

مرحله ششم

در انتها ترکیب کاراملی را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه مایه کیک را درون آن می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و روی آن طلایی شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخی چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در صورتی خلال دندان یا سیخی چوبی از درون کیک تمیز بیرون آمد، کیک کاملا پخته است و قالب را از فر خارج می کنیم. حالا اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس از قالب جدا کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 6 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.