طرز تهیه کیک کاکائویی فندقی خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک کاکائویی فندقی

طرز تهیه کیک کاکائویی فندقی , دستور پخت کیک شکلاتی فندقی

کیک کاکائویی فندقی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کاکائویی فندقی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک کاکائویی فندقی
تخم مرغ۴ عدد
شیر۱ لیوان
شکر۱ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
فندق خرد شده۱ فنجان
شکلات چیپسی۱ فنجان
کاکائو۳ قاشق غذاخوری
آرد۲٫۵ لیوان

طرز تهیه کیک کاکائویی فندقی

مرحله اول

برای تهیه کیک کاکائویی فندقی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه نسبتا گودی می ریزیم.

مرحله دوم

حالا با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه شیر را به همراه روغن مایع به ترتیب به کاسه اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر کدام به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله سوم

در ادامه آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و سه مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک جهت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود.

مرحله چهارم

حالا فندق و کاکائو خرد شده را به همراه شکلات چیپسی به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس قالب مورد نظرمان را با روغن جدا کننده چرب کرده و مایه کیک را درون آن می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله ششم

پس از خنک شدن کیک آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم، سپس شکلات تلخ را به روش بنماری ذوب می کنیم و به صورت پخش روی کیک می ریزیم و در نهایت با فندق خرد شده تزیین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 22 آذر 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه شیرینی گاتا خوشمزه و مخصوص به روش ارمنی

طرز تهیه شیرینی گاتا خوشمزه و مخصوص به روش ارمنی

طرز تهیه شیرینی گاتا شیرینی گاتا، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود. این …

طرز تهیه پیراشکی دانمارکی خوشمزه و مخصوص بازاری

طرز تهیه پیراشکی دانمارکی خوشمزه و مخصوص بازاری

طرز تهیه پیراشکی دانمارکی یکی از محبوب ترین شیرینی هایی که در قنادی ها، اغلبا به سمت آن کشیده می شویم، پیراشکی دانمارکی است. تازگی و لطافت این پیراشکی از عوامل مهم …

طرز تهیه کیک نخودچی خوشمزه و ساده به روش قنادی

طرز تهیه کیک نخودچی خوشمزه و ساده به روش قنادی

طرز تهیه کیک نخودچی کیک نخودچی یکی از انواع کیک های خوشمزه و سنتی ایرانی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.