طرز تهیه پاستیل زنجبیلی خانگی خوشمزه و سالم به روش بازاری

طرز تهیه پاستیل زنجبیل

طرز تهیه پاستیل زنجبیلی , گرفتن تلخی پاستیل زنجبیل , xvc jidi  hsjdg ck fdg

پاستیل زنجبیل یکی از شیرینی های خوشمزه و سالم ایرانی است که معمولا به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت تفریحی چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه پاستیل خانگی کشدار لاستیکی به روش بازاری

مواد لازم پاستیل زنجبیل
زنجبیل تازه۲۰۰ گرم
نشاسته گل درشت½ لیوان
پودر ژلاتین۴ قاشق غذاخوری
آب۳ لیوان

دستور تهیه پاستیل زنجبیل

مرحله اول

ابتدا زنجبیل را با رنده ریز رنده می کنیم و به همراه یک لیوان آب داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم تا زنجبیل به طور کامل بپزد. پس از اینکه زنجبیل پخت انرا با آب باقیمانده در قابلمه داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم و به خوبی میکس می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه زنجبیل پوره شده را داخل یک پارچه نخی (تنظیف) می ریزیم و با فشار دست صافش می کنیم. عضاره ای که از زنجبیل به دست می آید را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله در صورت تمایل می توانیم کمی پودر هل و پودر دارچین هم اضافه کنیم. در ادامه نشاسته را به همراه نصف لیوان آب سرد به خوبی مخلوط می کنیم تا نشاسته در آب سرد حل شود و حالتی مثل شیر پیدا کند.

همچنین ببینید : طرز تهیه باسلوق کشدار خوشمزه و بازاری با نشاسته ذرت

مرحله چهارم

پودر ژلاتین را هم به همراه نصف لیوان آب مخلوط می کنیم و روی حرارت بخار آب به روش بن ماری حل می کنیم تا شفاف شود، سپس نشاسته را به همراه پودر ژلاتین و شکر به قابلمه حاوی عصاره زنجبیل اضافه می کنیم و کمی هم یم زنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا باید مواد را به صورت متداوم هم بزنیم تا به غلظت مثل غلظت فرنی برسد، در ادامه مایه پاستیل را داخل یک سینی لبه دار (یا قالب)  که از قبل چرب کرده ایم می ریزیم و یک شب در یخچال قرار می دهیم تا به خوبی منسجم شود.

مرحله ششم

سپس سینی را از یخچال خارج می کنیم و پاستیل را به اندازه دلخواه برش می زنیم و در آرد سفید می غلتانیم. در ادامه پاستیل ها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و یکی دو روز در دمای محیط قرار می دهیم تا رطوبت شان کاملا از بین برود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 4 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/simin__nahani

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.