طرز تهیه قرابیه کرم دار خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه قرابیه کرم دار

طرز تهیه قرابیه کرم دار , دستور پخت قرابیه کرم دار

قرابیه کرم دار یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه کرم دار در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم قرابیه کرم دار
گرم کره یا مارگارین۲۵۰ گرم
روغن مایع½ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
پودر قند۱ پیمانه
نشاسته ذرت۱٫۵ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آرد۳٫۵ لیوان
مواد لازم فیلینگ
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
شکلات شیری۱۰۰ گرم

طرز تهیه قرابیه کرم دار

مرحله اول

برای تهیه قرابیه کرم دار خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا نرم شود، سپس فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر گرم شود.

مرحله دوم

حالا کره به دمای محیط رسیده را به همراه پودر قند و روغن مایع درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا کاملا کرم رنگ شود. در ادامه تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در ادامه وانیل و نشاسته ذرت را به کاسه اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا مواد یکدست شوند، سپس آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته ۳ مرتبه الک می کنیم. حالا مواد آردی را کم کم به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. در ادامه از خمیر گلوله هایی به اندازه یک گردو جدا کرده و به صورت قلقلی فرم می دهیم، سپس درون سینی که با کاغذ روغنی پوشانده ایم می چینیم.

مرحله پنجم

در ادامه روی خمیرها را با کمک چنگال کمی فشار می دهیم تا روی آنها خط بیفتد، سپس سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم قرابیه ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله ششم

به محض این که اطراف قرابیه ها کمی تغییر رنگ داد، سینی را بلافاصله از فر خارج می کنیم و بدون دست زدن به آنها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. حالا برای مایه فیلینگ خامه صبحانه را به همراه شکلات شیری بنماری می کنیم.

مرحله هفتم

حالا شکلات را درون قیف یکبار مصرف ریخته، سپس مقداری در قسمت صاف قرابیه ها پایپ می کنیم و مجددا یک قرابیه دیگر از سطح صاف به آن می چسبانیم. در نهایت قرابیه ها را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 27 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.