طرز تهیه قرابیه ارده ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه قرابیه ارده

طرز تهیه قرابیه ارده , دستور پخت قرابیه ارده

قرابیه ارده یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی کشورمان است که با روش های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه ارده در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم قرابیه ارده
روغن مایع۱ پیمانه
پودر قند۱ پیمانه
ارده½ پیمانه
بیکینگ پودر۵ گرم
آرد قنادیبه مقدار کافی

طرز تهیه قرابیه ارده

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ارده خوشمزه در ابتدای کار ارده را به همراه روغن مایع و پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با لیسک یا قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

در ادامه بیکینگ پودر را به کاسه اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم، سپس آرد را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم و با قاشق مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله سوم

حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و از خمیر شیرینی به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و در دست گرد می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه انتهای خمیرها را کمی تخت کرده و با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم. حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت۳۰ تا ۳۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم بدون دست زدن به شیرینی ها کاملا خنک شوند. در نهایت شیرینی های خنک شده را با شکلات سفید و پودر پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 11 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.