طرز تهیه کیک براونی توت فرنگی خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک براونی توت فرنگی

طرز تهیه کیک براونی توت فرنگی , دستور پخت کیک براونی توت فرنگی

کیک براونی توت فرنگی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافت و عطر بین نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک براونی توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک براونی توت فرنگی
تخم مرغ۳  عدد
کره۱۲۵ گرم
شکلات تلخ۲۰۰ گرم
شکر قهوه ای۱۷۵ گرم
آرد۱۲۵ گرم
پودر کاکائو۵۰ گرم
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
مواد لازم کرم پنیری
پنیر ماسکارپونه۵۰۰ گرم
ماست یونانی۲۰۰ گرم
شکر۳ قاشق غذاخوری
پودر خامه۳۰ گرم
عصاره وانیلبه مقدار کافی
مواد لازم سس توت فرنگی
توت فرنگی۲۰۰ گرم
شکر۱٫۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک براونی توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه کیک براونی توت فرنگی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس قالب کمربندی را با کاغذ روغنی پوشانده و با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه کره و شکلات تلخ را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس اجازه می دهیم کمی خنک شود. حالا تخم مرغ ها را به همراه شکر و عصاره وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و حجیم شود. حالا مخلوط کره و شکلات را به کاسه اضافه کرده و در حد ترکیب شدن کمی مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به همراه پودر کاکائو، بیکینگ پودر و نمک درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و روی آنرا با لیسک کاملا صاف و یکدست می کنیم، سپس قالب را طبقه میانی فر گذاشته تا کیک به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه کاملا بپزد. در این فاصله به سراغ درست کردن کرم پنیری می رویم.

مرحله ششم

برای این منظور پنیر ماسکارپونه را به همراه ماست یونانی درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن برقی کمی مخلوط می کنیم تا بافت پنیر باز شود. حالا شکر را به همراه پودر خامه و عصاره وانیل به کاسه می افزاییم.

مرحله هفتم

در ادامه مایه کرم را به خوبی هم می زنیم تا کاملا یکدست و یکنواخت شود. حالا برای درست کردن سس توت فرنگی ابتدا توت فرنگی ها را خرد کرده و به همراه شکر درون غذاساز می ریزیم و به خوبی میکس می کنیم.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۲۰ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم. در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم تا کیک خنک شود.

مرحله نهم

زمانی که کیک خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم ،سپس به ترتیب مایه کرم و سس توت فرنگی را روی کیک می ریزیم و به دلخواه با اسلایس های توت فرنگی، تمشک و برگ نعنا تزیین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 25 آبان 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه کرپ رنگی خوشمزه و مخصوص مناسب صبحانه و عصرانه

طرز تهیه کرپ رنگی خوشمزه و مخصوص مناسب صبحانه و عصرانه

طرز تهیه کرپ رنگی پنکیک یا کرپ، یک صبحانه اروپایی است که در تابه طبخ می شود و با میوه های مختلف، عسل، شکلات آب شده و مغزیجات متنوع تزیین و سرو …

طرز تهیه مافین دبل چاکلت خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه مافین دبل چاکلت خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه مافین دبل چاکلت مافین دبل چاکلت یکی از انواع شیرینی های محبوب کافی شاپی است که معمولا به همراه نوشیدنی های داغ سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه پشت زیک ساده و فوری با کنجد و شکر

طرز تهیه پشت زیک ساده و فوری با کنجد و شکر

طرز تهیه پشت زیک پشت زیک یکی از انواع شیرینی های سنتی استان مازندران است که با انواع مغزیجات درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.