طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار

طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار

کیک توت فرنگی کرمدار یکی از انواع کیک های خوشمزه و لاکچری است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک توت فرنگی کرمدار
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱۵۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
شیر۱۷۰ گرم
روغن مایع۸۰ گرم
آرد۲۲۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
توت فرنگی۱۰ عدد
مواد لازم برای کرم وانیلی
شیر۲۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
شکر۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق سوپخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
مواد لازم برای مارمالاد توت فرنگی
توت فرنگی۸ عدد
شکر۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
آب۲ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار

مرحله اول

برای تهیه کیک توت فرنگی کرمدار خوشمزه در ابتدای کار کیک را آماده می کنیم، برای این منظور از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی کیک را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپرخانه قرار می دهیم تا مواد با دمای محیط هماهنگ شوند.

مرحله دوم

در این مرحله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم تا گرم شود. حالا تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم

زمانی که بافت مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شد، روغن مایع را به همراه شیر را به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودردرون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آرد را طی ۲ مرحله به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با کره سرد با روغن جامد چرب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری آرد درون قالب می پاشیم، سپس قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب ریخته و یک سیخ چوبی درون مایه کیک می چرخانیم تا حباب و هوای اضافی درون مایه از بین برود.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در همین حین به سراغ آماده کردن کرم وانیلی می رویم، برای این منظور شیر سرد را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا زرده تخم مرغ را به همراه نشاسته ذرت و شکر درون قابلمه افزوده و هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا نشاسته کاملا بپزد و بوی خامی آن از بین برود.

مرحله هشتم

زمانی که مخلوط شیر به غلظت کمی غلیظ تر از فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس وانیل را به آن افزوده و مجددا هم می زنیم. حالا اجازه می دهیم کرم وانیلی ولرم شود و پس از گذشت ۳۰ دقیقه کیک را تست می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا کیک را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله دهم

زمانی که کیک خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم. در ادامه مایه کرم وانیلی ولرم را روی کیک می ریزیم، سپس سطح آنرا صاف کرده و کیک را درون یخچال قرار می دهیم تا کرم وانیلی کاملا ببندد.

مرحله یازدهم

در این فاصله مارمالاد توت فرنگی را آماده می کنیم، برای این منظور توت فرنگی ها را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه شکر، نشاسته ذرت و آب درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

حالا اجازه می دهیم توت فرنگی ها کاملا نرم شوند، سپس توت فرنگی های نرم شده را با گوشت کوب برقی کاملا پوره می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم پوره توت فرنگی روی حرارت بماند تا کاملا غلیظ و کش دار شود.

مرحله سیزدهم

زمانی که مارمالاد توت فرنگی غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس وانیل را به آن اضافه کرده و هم می زنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. زمانی که کرم وانیلی کاملا سفت شد، کیک را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهاردهم

حالا توت فرنگی ها را به دو قسمت تقسیم می کنیم، سپس با فاصله از هم روی کرم وانیلی می چینیم. در ادامه مارمالاد توت فرنگی را درون قیف یک بار مصرف ریخته و به صورت پخش لا به لای توت فرنگی ها می ریزیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 29 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.