طرز تهیه شیرینی تاتلیسی بادامی خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه شیرینی تاتلیسی بادامی

طرز تهیه شیرینی تاتلیسی بادامی , دستور پخت شیرینی تاتلیسی بادامی

شیرینی تاتلیسی بادامی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و محبوب کشورهای ترکیه ای است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی تاتلیسی بادامی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی تاتلیسی بادامی
کره یا مارگارین۱۲۵ گرم
تخم مرغ۲ عدد
روغن مایع¼ پیمانه
پودر قند۱ پیمانه
بیکینگ پودر۱۰ گرم
وانیل۵ گرم
آردبه مقدار کافی
آرد سمولینابه مقدار کافی
مواد لازم برای شربت
شکر دانه ریز۳ پیمانه
آب۳٫۵ پیمانه

طرز تهیه شیرینی تاتلیسی بادامی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی تاتلیسی بادامی خوشمزه در ابتدای کار شربت را آماده می کنیم، برای این منظور شکر دانه ریز را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند.

مرحله دوم

زمانی که ذرات شکر حل شدند، قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم شربت کاملا خنک شود، سپس به سراغ درست کردن خمیر شیرینی می رویم، برای این منظور کره نرم را درون یک کاسه می گذاریم.

مرحله سوم

حالا پودر قند را به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط کره کرم رنگ و خامه ای شود، سپس تخم مرغ ها را دانه به دانه به کاسه اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا روغن مایع را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد و بیکینگ پودر را درون الک می ریزیم و پس از الک کردن کم کم به کاسه اضافه می کنیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و از خمیر به اندازه یک گردوی درشت جدا می کنیم. حالا خمیر را به صورت بیضی فرم می دهیم.

مرحله ششم

حالا خمیرها را درون آرد سمولینا می غلطانیم و درون سینی فر می چینیم، سپس روی آنها را با چاقوی تیز دو برش ایجاد می کنیم. در ادامه سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا پخته شوند.

مرحله هفتم

زمانی که روی شیرینی ها طلایی شد، سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم حرارت اولیه آنها از بین برود، سپس شربت خنک شده را روی آنها می ریزیم. در نهایت برش ها را با پودر پسته پر کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 25 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.