طرز تهیه شیرینی چیمدیک تاتلیسی خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه شیرینی چیمدیک تاتلیسی

طرز تهیه شیرینی چیمدیک تاتلیسی , دستور پخت شیرینی چیمدیک تاتلیسی

شیرینی چیمدیک تاتلیسی یکی از انواع شیرینی های سنتی و خوشمزه کشور ترکیه است که معمولا برای افطار تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی چیمدیک تاتلیسی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی چیمدیک تاتلیسی
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع۱ فنجان
ماست⅓ پیمانه
سرکه۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آردبه مقدار کافی
مواد لازم برای شربت شیرینی
شکر۲ لیوان
آب۲ لیوان
لیمو ترش تازه¼ برش لیمو ترش

طرز تهیه شیرینی چیمدیک تاتلیسی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی چیمدیک تاتلیسی خوشمزه به روش ترکیه ای ابتدای کار شربت را آماده می کنیم، برای این منظور شکر را به همراه آب و برش لیمو ترش درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم شربت به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد و پس از آن قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم شربت درون یخچال بماند تا خنک شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه ماست درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله سرکه را به مخلوط ماست و تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا بکینگ پودر را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه آرد را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و مخلوط می کنیم. زمانی که خمیری نرم و لطیف حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم و با کمک وردنه پهن می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را به صورت مربعی برش می زنیم و یک گوشه خمیر را روی گوشه دیگری آن قرار می دهیم تا خمیر به شکل مثلث شود. در ادامه دو گوشه پایین خمیر را به هم می چسبانیم و درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قابلمه مناسب و گود روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که شیرینی ها درون روغن شناور بمانند. در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله هشتم

حالا شیرینی های تاتلیسی را درون روغن اضافه می کنیم، سپس به طور کامل سرخ می کنیم تا طلایی شوند. در ادامه شیرینی ها را به صورت داغ درون شربت قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه درون شربت بمانند.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت این مدت، زمانی که شربت به خورد شیرینی ها رفت آن ها از شربت خارج می کنیم، سپس درون توری قرار می دهیم تا شربت اضافی ریخته شود. در آخر شیرینی ها را با پودر پسته تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 17 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.