طرز تهیه کیک خیس شکلاتی رژیمی مجلسی به روش خانگی

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی رژیمی

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی رژیمی , دستور پخت کیک خیس شکلاتی رژیمی

کیک خیس شکلاتی رژیمی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که برای افراد دارای رژیم بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک خیس شکلاتی رژیمی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک خیس شکلاتی رژیمی
موز رسیده۳ عدد بزرگ
شکر قهوه ای½ لیوان
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
آرد جو دوسر½ پیمانه
آرد نارگیل½ پیمانه
بیکینگ‌ پودر½ قاشق غذاخوری
تخم‌ مرغ۳ عدد
ماست شیرین½ پیمانه
پودر کاکائو½ پیمانه
مواد لازم سس شکلاتی
شکلات تلخ ۸۰ درصد۷۰ گرم
روغن نارگیل خوراکی۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی رژیمی

مرحله اول

برای تهیه کیک خیس شکلاتی رژیمی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و در دمای آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای آنها با دمای محیط کاملا هماهنگ شود.

مرحله دوم

حالا فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود، سپس موز رسیده را به همراه عصاره وانیل و شکر قهوه ای درون یک کاسه مناسب ریخته و با پشت چنگال به خوبی له می کنیم تا موز پوره شود.

مرحله سوم

در ادامه تخم مرغ ها را درون یک کاسه جداگانه ریخته و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا بافت آنها از لختگی خارج شود. حالا آرد جو دوسر را به همراه بیکینگ‌ پودر درون کاسه حاوی تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پودر کاکائو را به همراه آرد نارگیل درون کاسه الک کرده و با همزن دستی هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. در ادامه مخلوط موز پوره شده را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا ترکیب شود.

مرحله پنجم

در این مرحله درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن جدا کننده چرب کرده و مایه کیک را درون آن می ریزیم، سپس قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم تا کیک خنک شود.

مرحله هفتم

در همین حین به سراغ درست کردن سس شکلاتی می رویم، برای این منظور شکلات تلخ را به همراه روغن نارگیل روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس به صورت پخش روی کیک می ریزیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 8 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.