طرز تهیه باسلوق گردویی خوشمزه و ساده به روش سنتی

طرز تهیه باسلوق گردویی

طرز تهیه باسلوق گردویی طرز تهیه باسلوق گردویی با شیره انگور

باسلوق گردویی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و اصیل ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باسلوق گردویی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم باسلوق گردویی
آب۲ لیوان
نشاسته گل۱ لیوان سرپر
گلاب½ لیوان
شکر۱٫۵ لیوان
کره۱ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
پودر نارگیلبه مقدار کافی

طرز تهیه باسلوق گردویی

مرحله اول

برای تهیه باسلوق گردویی خوشمزه در ابتدای کار نشاسته گل را به همراه ۱ لیوان آب به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا حل شود، سپس ۱ لیوان آب باقی مانده را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد، سپس شکر را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم ذرات شکر کاملا حل شوند. در ادامه مخلوط نشاسته گل را به قابلمه اضافه کرده و شعله را روی کمترین حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا مایه درون قابلمه را به صورت مداوم هم می زنیم تا غلیظ و سفت شود. توجه داشته باشید حرارت همواره بسیار ملایم باشد تا نشاسته گل کاملا پخته و بوی خامی آن از بین برود. زمانی که مایه غلیظ شد، گلاب و وانیل را به قابلمه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مایه را به خوبی هم می زنیم، سپس کره را به آن می افزاییم. زمانی که مایه باسلوق کاملا از قابلمه جدا شد، آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم کمی از داغی مایه باسلوق کاسته شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری پودر نارگیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و یک مغز گردو وسط کاسه قرار می دهیم و با قاشق مقداری از مایع باسلوق را برداشته، سپس روی مغز گردو می ریزیم و با پودر نارگیل اطراف باسلوق را می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا به همین ترتیب باسلوق گردویی ها را درست کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در ادامه باسلوق ها را به مدت ۲ الی ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت و آماده سرو شوند. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 17 مهر 1401
  • منبع :

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.