طرز تهیه کیک شیر داغ شکلاتی خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک شیر داغ شکلاتی

طرز تهیه کیک شیر داغ شکلاتی , دستور پخت کیک شیر داغ شکلاتی

کیک شیر داغ شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شیر داغ شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک شیر داغ شکلاتی
کره۱۰۰ گرم
شکر۱٫۵ پیمانه
آرد۱ و ⅔  پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
شیر۱ پیمانه
بیکینگ پودر۱٫۵ قاشق چایخوری
جوش شیرین½ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شیر داغ شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک شیر داغ شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه شیر و کره را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم کره ذوب شده و شیر گرم شود. توجه داشته باشید شیر نجوشد در حد گرم شدن کفایت می کند. در ادامه آرد را به همراه بیکینگ پودر، پودر کاکائو، نمک و جوش شیرین درون الک ریخته، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود. حالا مواد خشک و شیر داغ را به تناوب به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه مواد را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه یکدست و یکنواخت شود. حالا برای اینکه هیچ گلوله‌ ای درون مایه کیک باقی نماند، مایه کیک را با دور کند همزن برقی به مدت ۱۵ ثانیه هم می زنیم.

مرحله پنجم

حالا قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم. در ادامه قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین بروند.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک خلال دندان یا سیخ چوبی را در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. زمانی که کیک خنک شد آنرا از قالب خارج کرده و با گاناش تزیین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 13 مهر 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه باسلوق پرتقالی خوشمزه و مجلسی با رنگ نارنجی

طرز تهیه باسلوق پرتقالی خوشمزه و مجلسی با رنگ نارنجی

طرز تهیه باسلوق پرتقالی باسلوق پرتقالی یکی از انواع شیرینی ها خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. باسلوق پرتقال را می توانیم به با ژلاتین درست …

طرز تهیه پف پفی خوشمزه به روش بازاری با رنگ های متنوع

طرز تهیه پف پفی خوشمزه به روش بازاری با رنگ های متنوع

طرز تهیه پف پفی پف پفی یکی از انواع خوراکی های خوشمزه های بین المللی است که با طعم های بسیار متنوعی تهیه می شود. این خوراکی خوشمزه با ظاهر متنوعی تهیه …

طرز تهیه نان دال عدس خوشمزه و رژیمی به روش ترکیه ای

طرز تهیه نان دال عدس خوشمزه و رژیمی به روش ترکیه ای

طرز تهیه نان دال عدس نان دال عدس یکی از انواع نان های خوشمزه و سنتی بین المللی است که در کشورهای مختلف با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این نان خوشمزه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.